2009. december 12., szombat

Forma-1es szabályok 2010-től


A Nemzetközi Automobil Szövetség nyilvánosságra hozta a jövő évi szabálymódosításokat.
Az már korábban kiderült, hogy 2010-től megszűnik a tankolás, valamint keskenyebbek lesznek az első abroncsok.
Az egyik lényegi változás, hogy jövőre már tesztelhetnek azok a tartalék pilóták, akik beugranának egy sérült, esetleg kirúgott versenyző helyett.
Az újonc versenyzők szigorúan egy napot tesztelhetnek, és csak olyan pályán, amelyik nem szerepel a 2010-es versenynaptárban. A lehetőség viszont csak azoknak jár, akik a a múlt évben nem vezettek Forma-1-es autót.
A jövő évtől a rajtrácsokon 26 autó lesz, ezért ami az időmérő edzést illeti, ott is lesznek változások. Az edzés első harmadában nem öt versenyző esik ki, hanem nyolc. A második szakaszban is ugyanennyien búcsúznak el az edzés utolsó szakaszának megkezdése előtt. A hajrában továbbra is a legjobb 10 versenyző kap helyet, de 2010-től már nem kell számolni az üzemanyaggal.
Ami a versenynaptárat illeti, a 2010-es bajnokságot tizenkilenc helyszínen rendezik. Kanada ismét visszatér, és egy új versenyhelyszínnel is bővül a naptár, mégpedig Dél-Koreával.
Megváltozik a pontrendszer is a jövő évtől. Eddig az első nyolc helyezett kapott pontot, viszont az új pontrendszer alapján az első tíz helyezettnek jár majd pont, a következő eloszlásban: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Ami az aerodinamikai tesztet illeti, az eddigi nyolc helyett csupán hat nap áll a rendelkezésre. Viszont ami változik: egy napot el lehet cserélni négyórányi szélcsatornás tesztre.Viszont ezt a négy órát 24 órás időintervallumon belül kell felhasználni.
A következő évtől kezdődően nincs kivételezés, minden csapatnak ugyanakkora méretű garázs jár. Ami a motorokat illeti továbbra is nyolc motort lehet elhasználni egy évben, de 2010-től egy versenyhétvégét ugyanazzal a motorral kell végigcsinálni. Aki péntek és vasárnap között cserél, tízhelyes rajtbüntetést kap, a kilencedik motortól ugyanez a szankció.
A csapatok éves költségvetése nem haladhatja meg a 100 eurót. Ami pedig a munkatársakat illeti, egy csapat legfeljebb 45 fős személyzettel utazhat a versenyhelyszínekre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése