2010. március 12., péntek

Nem kell a tapasztalat?

Néztem ma a második szabadedzés egy kis részét, és éppen mutatták Heidfeldet, amint a Mercedes csapatánál üldögélt, fülhallgatóval a fülén, és közben a mérnökökkel beszélgetett. És ekkor felmerült bennem a kérdés: mit keres ő itt? Évek óta (ha nem is 100%-ig meghatározó) része volt a Forma 1-nek, a szabadedzéseknek, az időmérőknek és a futamoknak. Nem egyszer olyan előzéseket produkált, amik eldöntötték egy-egy futam végkimenetelét, értékes pontoktól fosztva meg a világbajnokságban harcoló pilótákat. És akkor 2010-ben egy ilyen pilótának nincs helye? Nem Heidfeldet szeretném ezzel védeni, csak a helyzetet nem értem, ahogy és amibe belekerült.
Ellenpontnak pedig itt van a sok tapasztalat nélküli újonc, és nem értem... Nem értem, hogy miért járnak jobban egy olyan pilótával, akivel együtt kell tanulniuk, mint egy olyannal, aki már tudna tapasztalatokkal szolgálni. Persze, biztosan van egy magyarázat, ami megállja a helyét: a pénz. És még így sem tudok egyet érteni velük. Lehet, hogy egy tapasztalt pilótára többet kellene költeniük, de valószínűleg meg is térülne azzal, hogy tudna segíteni a fejlesztésekben, nem lenne annyi "üresjárat" és próbálkozás.
Nem áll szándékomban sem az újonc pilótákat, sem a rajongóikat megbántani ezzel, de talán többen is be fogják látni, hogy sokat számít a tapasztalat. Majd amikor már tizedszerre jár kinn valaki a pálya mellett, és tizedszerre tart fel valakit a gyors körén vagy a versenyben... de addigra már késő lesz. A nagy változások kora elkezdődött. Sajnos.
Nektek mi a véleményetek? Szükség van a "jó öreg", tapasztalt pilótákra, vagy jöjjenek az újoncok és csináljanak forradalmat?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése