2010. április 14., szerda

Kínai Nagydíj

A Forma-1-es Kínai Nagydíjat 2004 óta rendezik meg a Sanghaj International Circuit-on, 2005 óta a MotoGP versenynaptárában is szerepel. „Újgenerációs” pálya révén tervezője Hermann Tilke. Madártávlatból látható, hogy az aszfaltcsík Sanghaj kínai nevének kezdőbetűjét mintázza. Jellegzetessége a rajtot követő első kanyarív, a „csigakanyar”.
Az elmúlt 6 nagydíj során 6 különböző versenyző állhatott fel a dobogó legfelső fokára: Rubens Barrichello (2004), Fernando Alonso (2005), Michael Schumacher (2006), K
imi Raikkönen (2007), Lewis Hamilton (2008), Sebastian Vettel (2009).

A pálya hossza 5451 m. A futam alatt 56 kört kell teljesíteni a pilótáknak,
tehát a verseny össztávja 305.066 km. A jelenlegi pályacsúcs Michael Schumacher nevéhez köthető, 2004-ben 1:32.238-as időt futott a Ferrarival.

Előzetes információk, érdekességek a hétvége kapcsán:
  • A meteorológusok a verseny napjára esőt jósolnak, ami kicsit megkavarhatja majd az eseményeket.
  • Bruno Senna friss motorral versenyezhet majd, valamint - Chandhoknál már Ausztráliában bevált - új rendszerű tankot is megkapja a versenygépe.
  • A Ferrarinál úgy döntöttek, hogy mindkét pilóta autóját a Bahreinben használt motorokkal szerelik fel.
  • Kínában igen szigorúak az internetes tartalmak hozzáférhetőségéről szóló szabályok, többek közt a közösségi oldalak is tiltólistán szerepelnek. Mindez azért érdekes, mert újabban a pilóták és a csapatok is előszeretettel osztják meg élményeiket a rajongókkal a twitteren. Állítólag már találtak valamilyen kiskaput a versenyzők, amit már az újságírók is használnak. Kérdés, hogy hagyni fogják-e a kínai hatóságok twitterezni a Forma-1-ben érintetteket.
  • A Kínai Nagydíjjal véget ér a szezonkezdet, ugyanis a következő futamot már Európában rendezik meg.

A hétvége programja magyar idő szerint:
péntek: 1. szabadedzés 04:00, 2. szabadedzés 08:00
szombat: 3. szabadedzés 05:00,
időmérő 08:00
vasárnap:
futam 09:00

(Képek: wikipedia.org, f1total.com)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése