2010. május 31., hétfő

Isztambuli szubjektív

A Török nagydíj után számos olyan véleményt hallottam, miszerint milyen izgalmas verseny volt ez. Nem értettem velük egyet.
Voltak ugyan izgalmas momentumok, ám a verseny egészére ez nem mondható el. Három csapatról érdemes említést tenni a vasárnapi futam kapcsán, és nem teljesen pozitív szemszögből.
A McLarenek végre fel tudták venni a versenyt a Red Bullokkal, ám hogy sikerült volna-e a "vörös bikák" összeakaszkodása nélkül nyerniük, az már sosem fog kiderülni.

A Red Bull elve mindig is az volt, hogy ameddig mindkét pilótájuk harcban van a világbajnokságban, addig nem tesznek különbséget köztük. Ez elég jól működött a tavalyi évben, és az idei év első harmadában is, ám amikor Webber sorra nyerte az időmérőket és a futamokat, Vettelben megtört valami. Jól látszik az ifjú németen, nem tudja, hogyan is reagáljon bizonyos helyzetekben. Mikor szombaton az ausztrál megnyerte az időmérőt, Vettelen látszott, hogy ideges, nem tudja miért megy Webbernek és miért nem megy neki. A vasárnapi futam pedig csak a hab volt a tortán, Vettel úgy érezte, már megvan előzés közben a pozíciója, és jogosnak tartotta volna azon igényét, hogy Webber ne tartson be neki. Nem így történt, és tudjuk a végeredményt: Vettel kiesett, Webber beevickélt a boxba és végül a 3. helyen végzett, jelentősen növelve az előnyét a pontversenyben. A verseny után megkezdődtek a találgatások, hogy ki is volt a hibás... A csapat Vettel mellett állt ki, szerintük Webbernek kellett volna engedni, míg a szakértők a németet hibáztatták az esetért. Mindenki eldöntheti magának, hogy ki mellé áll, mert a pilóták egyike sem fogja soha elismerni, hogy "igen, az én hibám volt".

A McLaren vezetésében sem volt teljes az összhang, vagy a pilóták értették félre nagyon a nekik szánt üzeneteket. Hamiltont sosem láttam ezelőtt idegesnek, főleg nem egy győzelem után. Nyoma sem volt annak, hogy idén először tudott nyerni. Az igazi ok valószínűleg itt sem fog kiderülni, csak sejteni lehet, hogy a Button féle előzési akció csípte a szemét. A csapatrádióban jól lehetett hallani, hogy rászóltak Lewis-ra, üzemanyag takarékos módon vezessen, és ezt az üzenetet megkapta a csapattárs is. Ám, hogy mit tartalmazott az a másik üzenet, nem tudjuk, mivel az nem került nyilvánosságra. Button lehetőséget látott az előzésre, hát megpróbálta, annak ellenére, hogy burkoltan rájuk szóltak, hozzák be 1-2-ben az autókat. Hamilton sem hagyhatta ezt annyiban, így még a következő kanyarban visszaelőzte csapattársát. Látva azokat a szinkron mozgást megirigylő kanyarvételeket, nem sok kellett volna hozzá, hogy ők is összeakadjanak. Ezzel a kettős győzelemmel viszont megléptek a konstruktőri bajnokságban is, összességében tehát kár lett volna (és felesleges) kockáztatni azzal, hogy a pilóták kakaskodnak az első helyért. Bár, jobban belegondolva, az új pontrendszernek az a lényege, hogy megpróbálják megelőzni az élen állót... Csak nem mindegy, hogy milyen áron.

A Ferrari lemaradt valahol nagyon csúnyán, pedig a török pálya évek óta kedvezett nekik. Nem lehet(ne) reális, hogy Fernando Alonso a boxkiállásával nyert két pozíciót, egyet előzött nagy küzdelmek árán a Renault-s Vitaly Petrovval szemben, egyet pedig Sebastian Vettel kiesésének "köszönhetett", csakúgy mint Massa, aki a 8. helyről egészen a 7-ig lépett előre... Alonso felszólította a csapatot, hogy tegyenek valamit, mert ennek így nem lesz jó vége, erre jött az ellenszurkolói válasz: ismét hisztizik a spanyol. Pedig ha egy kicsit tovább látna mindenki az ellenszenvénél, rájöhetne, hogy igenis jogosak a pilóták igényei, ha már az egyik legnagyobb múltú csapatról van szó.

Jöhetnek a vélemények, ki hogy látta a Török nagydíjat, vagy akár az egész eddigi évadot... Lehet velem nem egyet érteni is, ezt is írjátok meg...
A következő állomás Kanada, ahol várhatóan a McLaren fel fogja tudni venni a Red Bullokkal a harcot az időmérőn, majd a versenyen is. Meglátjuk...

1 megjegyzés:

  1. Nekem voltak izgalmak: hogy visszajön-e az adás a TVben. :D
    Annak kimondottan örülök, hogy a Renault jön fel, így egyre több a jó csapat. Vettelnek meg még sok futam áll rendelkezésére, hogy bizonyítson. A Webber-Vettel páros év végén dobogós lesz, csak a dobogó foka kérdéses.

    VálaszTörlés