2010. július 24., szombat

Kvalifikáció utáni nyilatkozatok

Michael Schumacher (Mercedes GP): "Ma tompábbak voltak a fegyvereink annál, mint amit előzetesen reméltünk és amire számítottunk" - nyilatkozta a hétszeres világbajnok. "A szabadedzésen még jónak tűnt a helyzet, akár az ötödik-hatodik hely is elérhetőnek látszott, az időmérőre azonban visszaestünk." "A kilencedik és tizenegyedik pozíció legalább segíthet abban, hogy a rajtnál kicsit előrelépjünk. Nem látok okot arra, hogy holnap jóval gyorsabbak lehetünk, így a dobogó abszolút elérhetetlen távolságba került."

"Egyszerűen nem voltunk elég gyorsak. Voltak gondjaink a fékekkel, vibrációkat is tapasztaltunk, de ettől még nem kellett volna ennyi időt veszítenünk. Talán az esőben bízhatunk még."

Nico Rosberg:
 "Ez katasztrófa volt" - mondta Rosberg. "Kicsit komikus volt az egész edzés, hihetetlenül túlkormányzottan viselkedett az autó. Pedig tegnaphoz képest öt fokkal lejjebb állíttattam az első szárnyat, ennek ellenére végig küszködtem. Hátul alig volt tapadás."

"Tegnap voltak gondjaink a hátsó résszel, dolgoztunk vele, de talán rosszabb lett, mint volt. Ennél gyorsabb nem lehettem volna, mint amit kihoztam az autóból, nincs esélyem túl sok pontra a versenyen."



Adrian Sutil (Force India): „Nem igazán lehet egy ilyen időmérő edzés után mit mondani, mint ez, hogy csalódottak vagyunk. Sokkal jobban nézett ki a helyzet az első nap után, mint ami most lett belőle az időmérő edzésen. Esőben nagyon erősek voltunk, de ma szárazon már sokkal inkább nem."


"Ehhez még hozzájön az, hogy a ma délelőtti edzésen problémám volt a kardántengellyel, ami miatt nem tudtam teljesíteni a programomat. Ezt követően még a sebességváltót is ki kellett cserélnünk az autóban, ami öthelyes rajtbüntetést von maga után, szóval tudtuk, hogy nem leszünk valami jó helyzetben. Sokat csúszkáltam a pályán, egyszerűen nem volt hátul tapadás. Hosszú lesz a verseny, szóval bármi megtörténhet.”



Jaime Alguersuari (Torro Rosso):„Hogy őszinte legyek, nem vártam, hogy ennél jobb időt fussak. Nehéz hétvégénk van eddig, keveset tudtunk menni száraz pályán.”


„Emiatt nehéz volt felgyorsulnom a száraz pályán, de végül sikerült valahogy megoldanom ezt az időmérőn. Még egy-két tizedet gyorsultam is. Ha így marad holnapra is, akkor nehéz lesz megmondani mi fog történni.”

„A gumikopás lehet az a faktor, ami segíthet nekem az előrébb kerülésben.”



Robert Kubica (Renault): „Elégedett vagyok a hetedik helyemmel. Rá kellett, hogy jöjjünk, hogy most ennél előrébb nem tudtunk végezni.”


„A köridőm persze lehetett volna jobb, mivel feltartott az egyik Red Bull az utolsó szektorban. Azonban szerintem nem változott volna a pozícióm ha ez nincs.”

„Silverstone-ban és itt is volt már pár probléma az autóval. Nem éreztem magam magabiztosnak az autóban. Fejlesztenünk kell, akkor még kiegyensúlyozottabbak lehetünk.”

„Silverstone-ban már láthattuk, hogy minden lehetséges, de muszáj lesz egy jó első kört teljesítenünk. Reméljük, hogy a versenytempónk jó lesz, de láthattuk ma, hogy az élcsapatokhoz képest elég nagy a különbség.”

„Holnap nehéz délutánunk lesz.”



Mark Webber (RBR Renault): „Kicsit szélesen vettem az 1-es kanyart – az autó eleje kint ragadt és nem tudtam visszahúzni a versenyvonalra. Az én hibám volt és nem volt túl örvendetes.”



„Veszítettem egy pozíciót az utolsó körökben, nyilván harmadik voltam, majd Felipe (Massa) elém került, amiért kár. Nem ez volt a legjobb időmérő, szóval már várom a versenyt. Nem lepett meg, tudtam, hogy szoros lesz egy ilyen rövid pályán. Alakulhatott volna jobban ez a nap, de Seb nagyszerű munkát végzett, szóval összességében ez egy szép délután a csapat számára.”



Lewis Hamilton (McLaren Mercedes): „Ez az, amit már hosszú-hosszú ideje mondogatok, és senki sem hitte: jelenleg mi csak a harmadik csapat vagyunk, és nem vagyunk elég gyorsak, ugyanakkor folyamatosan nyomjuk és a tőlünk telhető legjobb munkát végezzük. Az biztos, hogy soha nem számítok a hatodik helyre, régóta mondom már azonban, hogy általánosságban mi vagyunk a harmadik leggyorsabb csapat, és ma az elöl lévő két alakulat jobb munkát végzett.”

„A köröm sem volt valami fantasztikus, de ez van. Hogy őszinte legyek, a kvalifikációs tempóm meglehetősen gyenge volt. Nem volt nagyszerű, ugyanakkor a lehető legtöbbet beleadtam. Folyamatosan nyomni fogom. Holnap jó rajtra lesz szükségünk, egy tiszta első körre és meg fogok próbálni sok pontot gyűjteni.”



Vitaly Petrov (Renault):„Ismételten egy nehéz időmérőn vagyok túl. A 10. hely környékén nagyon szorosak voltak az időeredmények. Még mindig azt tanultam, hogyan hozzam ki a legtöbbet az autóból és a gumikból ezen a pályán.”

„Aztán pedig azzal voltak elfoglalva, hogy egy rendes kört menjek. Tudom, hogy jobb eredményeket fogok elérni ha ezeket mind össze tudom rakni. Ennek ellenére sem volta túl messze az első tíztől.”





Fernando Alonso (Ferrari):„Úgy vélem, boldognak kell lennünk. Idén először vagyunk az első sorban, így ez határozottan haladás a számunkra. Az egész hétvége folyamán versenyképesek voltunk, és magabiztos vagyok az autót illetően – nagyon elégedett voltam vele a Q1-ben, a Q2-ben és a Q3-ban is.”


„Végül tökéletes szombatot hoztunk össze. Láthatóan csak kis különbséggel maradtunk le a pole pozícióról, de a pontokat holnap osztják, nem szombaton, ezért a holnapi napra fókuszáltnak kell maradnunk. A cél, hogy a mai jó nap után holnap is ilyen napunk legyen. Megpróbálunk megfelelő pontokat gyűjteni.”



Sebastian Vettel (RBR Renault): "Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült. A Ferrari remek formában volt, emiatt nagyon szoros csata alakult ki. Már a szabadedzéseken is jól mentek, de a változó időjárási viszonyok miatt nehéz volt felmérni az erőviszonyokat."

"Könnyen túllépheted a határt, különösen, amikor észleled, hogy a gumik tapadása nem tökéletes. A kis baki ellenére is mindent kihoztam az autóból, amivel elégedett vagyok. Bízom benne, hogy egy jó rajt után sikerül nyernem, és valóra válhat az egyik álmom."




Bruno Senna (Hispania Racing Team)
„Úgy tűnik sikerült közelebb kerülni a riválisainkhoz, méghozzá jobban, mint gondoltuk. A köröm majdnem tökéletes volt, sikerült jó szektoridőket futnom. Szerintem az idei szezon legjobb időmérőn futott köröm volt.”

„Jó munkát végzett a csapat, meglátjuk holnap hogy alakul.”



Kamui Kobayashi (Sauber Ferrari): "Őszintén szólva nem vagyok valami elégedett, mert ott kellett volna lennem a Q3-ban. Az autó rendben van, jól megy, és ezt az időmérő edzésen is prezentáltuk."


"A Q2-ben sajnos forgalomba kerültem, melynek köszönhetően vissza kellett vennem. Ennek köszönhetően a gumik vesztettek a tapadásukból, és utána már csak küszködtem velük."

Ez a 12. hely azonban még mindig jó hely arra, hogy pontokat szerezzek.




Pedro de la Rosa (Sauber Ferrari): Annak ellenére, hogy nem sikerült bejutnom a Q3-ba, úgy érzem, közelebb tudtunk kerülni a legjobb 10-hez, mint azt előzetesen vártuk."


"Az autó jól teljesített, és a versenyen is jól fog. A legnagyobb problémát az okozta, hogy túlságosan is megnyomtam a Q2-ben az utolsó köreimet."




(Képek:
http://www.alonaty.freeweb.hu
http://sportmenu.files.wordpress.com
http://gforcef1.files.wordpress.com
http://www.yallaf1.com
http://www2.pictures.zimbio.com/
http://i.telegraph.co.uk/
http://assets.speedtv.com
http://static.guim.co.uk
http://m.blog.hu
http://www.flagworld.com/
http://khaledkaram.files.wordpress.com/
http://www.madeinmotorsport.com)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése