2010. július 10., szombat

Sebastian Vettel ismét elkapta a fonalat - Brit Nagydíj, időmérő edzés


A délelőtti, harmadik szabadedzést követően ismét a Red Bull pilótái bizonyultak a leggyorsabbaknak, Vettel több mint egy tized másodpercet vert rá csapattársára.



Q1

A kvalifikáció első harmada eseménytelenül telt. Bruno Senna helyét a japán pilóta, Sakon Yamamoto foglalta el, ám csodára ő sem volt képes az autóval, ezért nem is volt meglepetés, hogy az utolsó helyet "szerezte meg". A Q1 első perceiben Sebastien Buemit figyelmeztették az erős szélre, ami könnyen megdobja az autókat, ám végül nem volt ennek betudható hiba az edzésen.
A kieső zóna nem okozott meglepetést, a három kiscsapat és Algersuari fejezték be leghamarabb az időmérőt. Sokáig ment a harc Glock és Kovalainen között a "legjobb kiscsapat címért" és a 19. helyért, ám végül a finn szerezte ezt meg.
Algersuari idegesen vitatkozott a csapatvezetőkkel a boxutca falán, ami érthető is, hiszen ha nem hívják idő előtt ki, talán tudott volna javítani az idején... így azonban holnap csak a 18. helyről rajtolhat el.
A Q1 kiesői: Yamamoto, Chandhok, Di Grassi, Trulli, Glock, Kovalainen, Algersuari.

Q2

Az időmérő második szakaszában elsőként Fernando Alonso hajtott a pályára, majd sorra jöttek ki a többiek is.
Petrov autójával valami gond akadt, miközben tartott visszafelé a boxutcába, így a Renault szerelőinek kellett rohanniuk, hogy segítsenek a pilótán.
Az utolsó percekre maradt ismét a tűzijáték, folyamatosan változtak a helyezések, de így is akadt egy hatalmas meglepetés: Jenson Button kiesett, és nem is csak éppenhogy, hanem a 14. helyen.
A leintést követően, miközben mindenki tartott vissza a boxba, Kobayashi autója még megadta magát a boxbejáratnál.
A Q2-ben búcsúztak: Buemi, Petrov, Liuzzi, Button, Hülkenberg, Kobayashi, Sutil.

Q3

Az utolsó harmadban ismét a Ferrarik kezdték meg gyors köreiket, minden csapat a lágyabb gumival próbálta elérni a legjobb köridejét. Schumacher, Kubica és de la Rosa egyetlen gyors körre tette fel mindenét, míg a többiek félidőben bejöttek kereket cserélni.
Meglepetés végül nem született, Vettel ismét megverte Webbert, míg a harmadik a Ferrari spanyolja, Fernando Alonso lett. Hamilton negyedik helyének örülhetnek a wokingiak, mivel a csapattárs kereken 10 hellyel hátrébbról indul. Rosberg is fölényesen verte Schumachert, a hétszeres világbajnok csak 10. lett, míg az ifjabbik 5. Massáé a 7. hely, őt követi a másik brazil, Barrichello, és a 9. helyre ért be de la Rosa. A Sauber két héttel ezelőtt is befért a legjobb 10-be, és most is... lehet, hogy találtak ők is valamit?
Q3 eredménye: 1. Vettel, 2. Webber, 3. Alonso, 4. Hamilton, 5. Rosberg, 6. Kubica, 7. Massa, 8. Barrichello, 9. de la Rosa, 10. Schumacher.


Hely Versenyző Csapat Q1 Q2 Q3 Kör
1 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:30.841 1:30.480 1:29.615 18
2 Mark Webber RBR-Renault 1:30.858 1:30.114 1:29.758 18
3 Fernando Alonso Ferrari 1:30.997 1:30.700 1:30.426 23
4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:31.297 1:31.118 1:30.556 17
5 Nico Rosberg Mercedes GP 1:31.626 1:31.085 1:30.625 23
6 Robert Kubica Renault 1:31.680 1:31.344 1:31.040 22
7 Felipe Massa Ferrari 1:31.313 1:31.010 1:31.172 26
8 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:31.424 1:31.126 1:31.175 20
9 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari 1:31.533 1:31.327 1:31.274 16
10 Michael Schumacher Mercedes GP 1:32.058 1:31.022 1:31.430 20
11 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:31.109 1:31.399
15
12 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 1:31.851 1:31.421
14
13 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 1:32.144 1:31.635
17
14 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:31.435 1:31.699
17
15 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 1:32.226 1:31.708
14
16 Vitaly Petrov Renault 1:31.638 1:31.796
14
17 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:31.901 1:32.012
14
18 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1:32.430

7
19 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 1:34.405

9
20 Timo Glock Virgin-Cosworth 1:34.775

10
21 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 1:34.864

10
22 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 1:35.212

10
23 Karun Chandhok HRT-Cosworth 1:36.576

7
24 Sakon Yamamoto HRT-Cosworth 1:36.968

9

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése