2010. augusztus 1., vasárnap

Emlékezetes évforduló - Magyar Nagydíj

A 25. nagydíj igen eseménydúsra sikeredett. Vettel a pole-ból indulva ajándékozta Webbernek a győzelmet, a boxutcában őrült nagy fejetlenségek voltak, Schumacher pedig majdnem falnak nyomta ex-márkatársát.

Napos, száraz időben rajtolhatott el a mezőny a Hungaroringen, a levegő 28, a pálya 46 C-fokos volt. A piros lámpák elalvása után koccanásmentesen jöttek el a pilóták a rácsról. Alonso kapta el a rajtot a legjobban, Webber hiába igyekezett lezárni a szöget, a spanyol kívülről autózta körbe, sőt még Vettelt is célba vette. Mivel az első kanyarba is külső ívről érkezett, a németet már nem tudta befogni. Az élen Petrov feljött az 5. helyre, Barrichello pedig a 9.-re. A start nagy vesztese Button volt, aki így is csak a 11. kockából rajtolt, de a rajtot követően még négy helyet hátracsúszott.
A tavaly itt debütáló Alguersuari-nak nem tartott sokáig második hungaroringi futama, már a 2. körben elfüstölt a motorja.

Vettel hihetetlen tempót diktált, a 10. körben már 9 másodperces előnyt dolgozott ki Alonsoval szemben, akit Webber kezdett el ostromolni. Az ausztrál szempontjából nem elég ideig. A 15. körben ugyanis a pályán lévő törmelékek miatt behívták a safety cart. Mindenki sietett a boxba, hogy felvehesse a keményebb papucsokat.
Túlságosan is igyekeztek. Vettel már elhaladt a boxra vezető sáv mellett, mikor rákormányozta a kocsit a pályát és a boxbejáratot elválasztó rázókőre, hogy beszáguldjon az új gumikért. Kérdéses volt a manőver szabályossága. A boxban tovább folytatódtak az események. Kubica elől elvették a nyalókát, a lengyel elindult, de oldalról megérkezett az előtte lévő pit-be igyekvő Sutil. A két pilóta összedurrant.
Szinte fel sem lehetett fogni mi történt pontosan, amikor újabb baleset történt. Rosberg kerekét nem rögzítették megfelelően, valószínű sehogyan sem, mert ahogyan elindult volna, az autó elkezdett szitálni és lerepült az egyik kerék. Az alkatrész nem kis sebességgel indult el a Sauber szerelői felé, majd valamibe beleütközve elkezdett pattogni, egészen az épület első szintjének magasságáig. Egy szakembert el is talált a repülő abroncs, aki szerencsére kisebb sérülésekkel megúszta a kalandot. A futam után a Mercedest 50 000 dolláros pénzbírsággal sújtották.
Visszatérve a Kubica-Sutil ütközetre: a német a boxban maradt, míg a lengyel Renault-ját megpróbálták helyrehozni. Kubica még a kiszabott stop/go büntetését teljesíteni tudta, de a versenygép nem sokáig bírta, a 25. körben feladta. A Renault a német csapattal azonos szankcióban részesült.

A 18. körben bejött a biztonsági autó. Az új rajtnál vitatható okok miatt Vettel lelassult, Webber simán eljött. Mivel az ausztrál kihagyta a safety car alatti boxlátogatást, igyekezett gyors köröket futni, hogy minél nagyobb előnyt autózzon ki, és visszajöhessen az élre. A új start után Hamilton autója a 2-es kanyarnál technikai okok miatt leállt, így a McLarennek elúszott a versenye. Várható volt, hogy az energiaitalosok visszaveszik az összetett vezetést. Eközben Vettelt áthajtásos büntetéssel sújtották, mert az új rajtnál 10 autónyi távolságra hagyta elmenni az előtte lévő Webbert.

Lehet összeesküvés-elméleteket gyártani, hogy mi okból engedte így el az ausztrált. Szerintem a múltkori összeütközés után, egyenlő pontszámok esetén, ráadásul az egy héttel ezelőtti Ferrari balhé után, a Red Bull egyszerűen nem adhatott ilyen utasítást Vettelnek. Lehetséges, hogy a német srác sakkozta ki azt, hogyha Alonsot feltartja, akkor később esetleg már nem kell számolnia vele. A bealvás kizárva, hiszen az esemény előtt és után is eléggé lealázta a mezőnyt a Red Bullal. Vettel szemmel láthatólag nem értette, hogy miért kapta a büntetését. A boxban elég egyértelműen gesztikulált, és még pezsgőzni sem volt kedve a bosszúságtól. Ahogyan elmondta, nem hallotta a rádiót és várta az utasítást. Sosem fogjuk megtudni, valójában mi történt a safety car-os rajtnál.

Webbernek sikerült akkora előnyt összegyűjtenie, hogy a kerékcseréjét követően simán visszajött az élre. Elmondása szerint is ajándékba kapta a győzelmet. Vettel még célkeresztbe vette Alonsot, néha le is csúszott a pályáról, de nem sikerült bevennie a spanyolt. A futam végére Barrichello találta meg Schumachert, nagy harc ment az 1 pontért. Az ütközet a célegyenesnél történt, a német majdnem a boxkijárat betonfalának küldte a brazilt. Végül a több futamon induló ex-Ferraris kaparintotta meg a 10. helyet, aki eléggé feldúlt volt az eset után. A rádión eléggé egyértelműen üzent: Black flag! A hétszeres világbajnok ügyéről a verseny után döntöttek, a következő nagydíj rajtrácsán 10 hellyel hátrébb sorolják majd.
A névadó szponzor logójára hajazó érdekes díjakat Webber, Alonso és Vettel vehette át.

Az utóbbi években általánossá vált, hogy a Hungaroringen az éppen világbajnoki ranglista élén álló pilóták elvéreznek. Az összesített eredménylista idén is nagyot változott a verseny után, a McLarenek nem remekeltek, a Red Bullok visszavették a vezető pozíciójukat. A Ferrari pedig tovább kapaszkodik felfelé a létrán.

Most 4 hetes nyári szünetük lesz a pilótáknak. A következő nagydíj helyszíne Belgium.
1.  Webber        Red Bull-Renault           1h41:05.571
2. Alonso Ferrari + 17.821
3. Vettel Red Bull-Renault + 19.252
4. Massa Ferrari + 27.474
5. Petrov Renault + 1:13.100
6. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1:16.700
7. De la Rosa Sauber-Ferrari + 1 kör
8. Button McLaren-Mercedes + 1 kör
9. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1 kör
10. Barrichello Williams-Cosworth + 1 kör
11. Schumacher Mercedes + 1 kör
12. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
13. Liuzzi Force India-Mercedes + 1 kör
14. Kovalainen Lotus-Cosworth + 3 kör
15. Trulli Lotus-Cosworth + 3 kör
16. Glock Virgin-Cosworth + 3 kör
17. Senna HRT-Cosworth + 3 kör
18. Di Grassi Virgin-Cosworth + 4 kör
19. Yamamoto HRT-Cosworth + 4 kör

Leggyorsabb kör: Vettel, 1:22.362

Kiesők:

Pilóta Csapat Kör
Hamilton McLaren-Mercedes 25
Kubica Renault 25
Rosberg Mercedes 17
Sutil Force India-Mercedes 17

Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 2

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése