2010. szeptember 26., vasárnap

Alonso ismét győzött

Alonso Szingapúrból is elhozta a 25 pontot, míg Hamilton zsinórban másodjára nullázott. Ezzel a spanyol összetettben feljött a 2. helyre. Az éjszakai versenyen a sportfelügyelőknek is akadt dolguk. A mezőnyből mindösszesen 15-en jutottak el a kockás zászlóig.


A rajtsorrend némileg változott az időmérőn elért eredményekhez képest. Hülkenberget 5 hellyel rangsorolták hátrébb, mivel motort cseréltek az autójában, Alguersuari pedig a boxutcából vágott neki a futamnak. Massa a tegnapi baki után az utolsó helyre került, nem volt vesztenivaló, így a Ferrariban kicserélték az erőforrást, ami 10 helyes rajtbüntetést jelentett.

Igen meleg, 30 Celsius-fok uralkodott a Marina öbölben még ilyen késő este is, a páratartalom is magas volt, eléggé megedzette a pilótákat az időjárási körülmény.
A rajtnál simán jött el mindenki. Vettel igyekezett lerajtolni a spanyolt, de Alonso még időben zárta az ívet, így változatlan sorrendben tették meg az első kört. A másik Ferrari a mezőny végén egyedi taktikával próbálkozott. Massa az első kör végén bejött és lecserélte a szuperlágyakat, egy esetleges safety car-os időszakra számítva. Nem is kellett sokat várni rá, Liuzzi leparkolta a Force Indiát a pálya szélén, beküldték a biztonsági autót. Az élmenőket leszámítva a többség bejött új papucsokért, köztük Webber is, aki később ebből a húzásából igen sokat tudott kamatoztatni.

A futam első részében a középmezőny nyújtott izgalmakat. Glock a 11. helyre betonozta be a Virgint, feltartva ezzel a mögötte érkezőket. Elég sokáig vonatoztak, mire Sutil megelőzte honfitársát, majd Hülkenberg suhintotta meg a volt Toyotást. Webber igyekezett előrébb kerülni és kiautózni annyi előnyt, hogy a McLareneket a kerékcserék után megelőzhesse. A 29. körben aztán Hamiltonnak elfogyott a lágy gumija, majd érkezett Button, Alonso és Vettel is. Az ausztrálnak összejött a számítása, a McLarenek elé került. Ekkor márcsak Kubica és Barrichello nem látogatott ki a pit-be. A 32. kör után azonban szükségessé vált számukra is a kerékcsere. Kobayashi ugyanis a lelátó alatti kanyarnál falnak küldte az autóját, Sennának pedig kicsit jobban kellett volna koncentrálnia, mert belerongyolt az összetört Sauber-be. A safety car ismét érkezett, hogy összegyűjtse a mezőnyt. A lengyel és a brazil természetesen egyből a boxba hajtott, Rosberg mögé érkeztek vissza, tehát előzni nem sikerült az eltolt kerékcserés taktikával.

Néhány kör alatt eltávolították a roncsokat, a biztonsági autó elhagyta a versenypályát. Alonso az új rajtnál kicsit megcsúszott, de Vettelnek ezt nem sikerült kihasználnia. Eközben Webberre megérkezett Hamilton, de az ausztrált di Grassi nem igazán akarta időben elengedni. Hamilton megpróbálta megelőzni az ausztrált, Webber viszont nem hagyta, elütötte a McLaren jobb hátsó részét. A brit Monza után ismét egy előzéses balhé miatt esett ki a versenyből. Közvetlen ezután újabb baleset történt. Schumacher Heidfelddel akadt össze. A visszatérő német a Sauberrel a falnak vágódott, Schuminak pedig az első légterelője sérült meg. A sportfelügyelők mindkét esetet megvizsgálták, de nem osztottak büntetést senkinek.

A 48. körben Kubica furcsa módon ismét betért a boxba keményebb keverékért. Majd sorba kezdte megelőzni a pilótákat, Buemi, Petrov, Massa, Hülkenberg, Sutil. A 7. helyre torpedózta a Renault-t.

A futam vége előtt néhány körrel Kovalainen autója gyulladt ki. A finn hihetetlen nyugodtsággal gurult egy jó ideig, aztán megállt a célegyenesnél (miközben a boxba is begurulhatott volna), kiszállt a kocsiból, és a pályabíróktól kapott porraloltóval igyekezett eloltani az égő Lotusát.

Öt kör volt még hátra, Vettel elkezdte kergetni Alonsot, de végül a végig vezető helyen autózó spanyol győzedelmeskedett.

Változott a végeredmény
A futamot követően a versenybírák 20 mp-es időbüntetéssel sújtották Adrian Sutilt sikánátvágásért. A Force India óvást nyújtott be, azt állította, hogy a Williams pilótája Hülkenberg is elkövette ezt a hibát. A bírák megvizsgálták az ügyet és Hülkenberget is ugyanazzal a szankcióval sújtották, mint honfitársát. A büntetések következményeként Sutil a 9., Hülkenberg a 10. helyre csúszott vissza, Felipe Massa pedig feljött a 8. pozícióba.

1.  Alonso        Ferrari                    1h57:53.579
2. Vettel Red Bull-Renault + 0.293
3. Webber Red Bull-Renault + 29.141
4. Button McLaren-Mercedes + 30.384
5. Rosberg Mercedes + 49.394
6. Barrichello Williams-Cosworth + 56.101
7. Kubica Renault + 1:26.559
8. Sutil Force India-Mercedes + 1:52.416 (+20 mp->9.)
9. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1:52.791 (+20 mp->10.)
10. Massa Ferrari + 1:53.297
11. Petrov Renault + 1 kör
12. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
13. Schumacher Mercedes + 1 kör
14. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
15. Di Grassi Virgin-Cosworth + 2 kör
16. Kovalainen Lotus-Cosworth + 3 kör
Leggyorsabb kör: Alonso, 1:47.976

Kiesők:
Glock Virgin-Cosworth 51
Heidfeld Sauber-Ferrari 35
Hamilton McLaren-Mercedes 34
Klien HRT-Cosworth 30
Kobayashi Sauber-Ferrari 29
Senna HRT-Cosworth 28
Trulli Lotus-Cosworth 26
Liuzzi Force India-Mercedes 1

(fotó: f1hirek.hu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése