2011. február 3., csütörtök

Az új fejlesztés a teszteken

Az év első tesztsorozata véget ért. A három napos felkészülést Valenciában a Ricardo Tormo pályán rendezték február első 3 napjában. Kedden Vettel, szerdán Alonso, ma pedig Kubica bizonyult a leggyorsabb versenyzőnek.

A csapatok nagy része már az új konstrukciókat vetette be, sokan kísérleteztek saját aerodinamikai fejlesztésekkel. A pilóták többsége először vezetett Pirelli papucsokkal felszerelt gépezeteket, ismét központi szerephez jutott a KERS, de a legnagyobb újdonságnak talán a mozgatható hátsó szárnyak megjelenése számít, amitől több előzést várnak a szakemberek.

Utóbbi alkatrész használatára már meg is érkezett az első javaslat az FIA-tól. Minden pályán a célegyenes utolsó 600 méterén vehetné igénybe az újítást az üldöző pilóta, abban az esetben, ha egy meghatározott ponton (a célegyenes előtti kanyar féktávjánál) kevesebb, mint egy másodperces hátránnyal követi az előtte haladó versenygépet. A könnyebb követhetőség érdekében ezeket a pontokat fel is festenék az aszfaltra.
A 600 méteres előzési zónát, ill. a mérési pontot bizonyos pályákon nem feltétlen a célegyenesben, hanem az aszfaltcsík más részén jelölnék ki.
Az FIA tervei szerint már a következő jerezi teszten kipróbálnák a javaslatot, hogy amennyiben szükséges lesz bármilyen változtatás, megtehessék.
Nico Rosberg egyébként érdekesen nyilatkozott a szerkezetről: "Beletelik egy kis időbe, mire hozzászokik az ember. Megnyomsz egy gombot, de mivel minden hátul történik [ezért a versenyző nem látja], csak azt érzed, hogy a kocsi egyre könnyebb lesz. Aztán fékezés előtt visszaengeded a gombot és az jár a fejedben: 'Jesszus, mi lesz, ha nem megy vissza az eredeti helyzetébe?' Akkor nagy bajban lenne az ember!" (vezess.hu)

A fejlesztésnek köszönhetően várhatóan nagyobb szerephez jut majd az autó hátsó részére néző fedélzeti kamera is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése