2011. február 17., csütörtök

Nick Heidfeld

Nick Lars Heidfeld 1977. május 10.-én született Mönchengladbach-ban, Németországban.
Egyik testvére szintén autóversenyző, párjával Patricia Papen-nel három gyermeket nevelnek: Junit, Joda-t és Justust.

Kezdetben halmozta a címeket
1981-ben kezdte a száguldozást, akkor még minimotorral, a gokartba három év múlva ült át. Később szép sikereket ért el, többek között Kerpenben is győzött és DMV gokartbajnok lett.
Az együléses kategóriát 1994-ben próbálta ki, ahol kezdő idényében, 1994-ben bajnok lett a Forma-Ford 1600-as kategóriában, 9 futamból 8 győzelmet szerzett. A következő évben feljebb lépett, már az 1800-as géposztályban gyűjtötte be a bajnoki címet. 1993-ban a Forma-3-ban folytatta pályafutását. Első évében összetett harmadik helyezést ért el, második szezonjában pedig már ezt a kategóriát is megnyerte. A sorozatos sikereinek köszönhetően a McLaren szárnyai alá vette a német fiút, a Forma-3000-ben a junior csapatánál, a West Competition-nál versenyezett. Bajnoki esélyei igen nagyok voltak, de végül Montoya mögött a 2. helyen végzett. Még ebben az évben a Forma-1-es McLaren-Mercedes csapat hivatalos tesztpilótájának szerződtette Heidfeldet. 1999-ben részt vett a Le Mans-i 24 óráson is, valamint az „ezüst” után bajnok lett a Forma-3000-ben is.
Jó belépő volt az F1-be, hogy szinte minden bajnokságot megnyert, ahol elindult. Nem csoda, hogy Quick Nick-nek becézik.

Újonc csapattársakkal az F1-ben
2000-ben kapott lehetőséget az F1-es szereplésre a Prost színeiben. Első évét kevés siker övezte, a mezőny egyik leggyengébb autójával versenyzett.
A következő szezonja annál jobban alakult. A Sauber-Petronas pilótája volt, az újonc Raikkönen csapattársaként a 7. pozícióban zárta az idényt. Hiába pártfogolta eddig a Mercedes, a visszavonuló Hakkinen helyére mégsem őt, hanem Kimit válaszották. Így a német aztán maradt a Saubernél, ahol ismét újonc csapattársat kapott, Massát. Összetett 10. lett. A következő szezonban már a tapasztalt Heinz-Harald Frenzten mellett dolgozott, de kevésbé sikeresen, 16. helyre elengedő pontot gyűjtött.
2004-re a Jordan-Fordhoz szerződött. Társa, Giorgio Pantano első évét töltötte a kategóriában.
A szezon után egy Williams-szel versenyzett, amivel a Nürburgringen megszerezte első pole-ját.
2006-ban a csapatok átszerveződése után a BMW-Sauberhez került, 2009-ig erősítette a csapatot Villeneuve-vel és Kubicával. Legjobb eredménye összetettben 2007-ben az ötödik hely volt.
2010-ben nem kapott versenyülést, a Mercedes GP tesztpilótája volt, de a nyártól az új gumiszállítóhoz, a Pirellihez szegődött. Az év utolsó 5 futamán a Sauber istállónak de la Rosa helyén szerzett pontokat.

Az idén a sérült Kubicát helyettesíti a Lotus Renault-nál. A jerezi tesztsorozaton meggyőző eredményével Senna helyett ő kapott versenylehetőséget a francia gárdánál. Előnyére válthat a Pirelli teszteken szerzett tapasztalata.

Kép: formula-one.speedtv.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése