2011. március 24., csütörtök

Kezdődik!

A hosszú téli hónapok után végre elérkeztünk a Formula-1 2011-es évadához. A bahreini zavargások miatt két hét csúszással Ausztráliában a melbourne-i Albert Parkban rendezik meg az első futamot.

A rajtrácson öt világbajnokot láthatunk az idén, Michael Schumachert, Fernando Alonsot, Lewis Hamiltont, Jenson Buttont és Sebastian Vettelt; valamint négy újonccal – Sergio Perez, Pastor Maldonado, Paul di Resta és Jerome d’Ambrosio - gazdagodik a mezőny.

Az új szabályokkal már foglalkoztunk, így csak aktualizáljuk a részleteket az évadnyitó futamra. A Pirelli lágy és kemény keveréket szállít a versenyre, tehát majd a sárga és az ezüst feliratokat lehet fürkészni a gumikon. Meglátjuk, mennyivel látványosabb a Pirelli új festése a Bridgestone zöld jelölésénél. A regulák szerint hétvégénként 11 szett abroncsot kap mindenki, viszont bizonyos versenyekre egy plusz garnitúra is rendelkezésükre áll majd a csapatoknak, hogy több információt gyűjthessenek az új papucsokkal kapcsolatban. Így már az első hétvégén használhatják ezt a plusz szettet, de csak a pénteki tréningeken vethetik be ezeket a versenyzők.

Ahogyan már tavaly bevezették, idén is minden versenyen egy volt Forma-1-es pilóta segíti a stewardok munkáját. Melbourne-ben a tavaly már három futamon is közreműködő Jonny Herbert foglal majd helyet a sportfelügyelők között.

Amennyiben az esélyeket szeretnénk latolgatni, mindenképp a világbajnokok és csapattársaik sanszosak a futamgyőzelemre. Több fogadóiroda szerint Vettel az esélyes.
A téli tesztek során a Red Bull és a Ferrari tűnik a mezőny legjobbjának, valamint a tavaly kissé szürkébb évet teljesítő Mercedes pilótái is igen kecsegtető eredményeket produkáltak. A McLaren radikális újításai ellenére – vagy éppen okán – még problémákkal küzd, sőt egyes vélemények szerint lemaradásban van a többi élcsapathoz képest. A Renault és a Williams is fejlődést mutatnak, talán a Lotus is megtáltosodni látszik. A HRT hiába hangoztatta olyan nagyon, hogy idén átugorják a kiscsapatokat, az istálló egyetlen teszthelyszínen sem tudta bevetni az új konstrukcióját.
Ezeket az esélyfelméréseket mind a tesztek alapján állítjuk fel, de ezekből az eseményekből még nem láthatunk elég információt. Szerintem okozhat még meglepetést a McLaren, várjunk még egy kicsit. Kulcsfontosságú lehet, hogy melyik csapatnál és pilótánál működik leghatékonyabban a KERS és a mozgatható hátsó szárny kettőse, valamint hogyan szuperálnak majd a Pirelli papucsok az új gépezeteken. Személy szerint pedig kifejezetten várom, hogy a 107%-os szabály mennyiben bolygatja majd meg a mezőnyt, és hogy melyik fejlesztés lesz korszakalkotó az idén. Ezekre azonban még néhány futamot biztosan várni kell.

Hétvégén nincs lustálkodás, időben kell kelni a Forma-1-hez:
péntek: 1. szabadedzés: 02:30, 2. szabadedzés: 06:30
szombat: 3. szabadedzés: 04:00, időmérő: 07:00
vasárnap: futam: 08:00

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése