2011. április 7., csütörtök

Maláj Nagydíj felvezető

Elérkeztünk 2011 második versenyhétvégéjéhez, a Maláj Nagydíjhoz. Talán választ kapunk néhány korábban felvetődött kérdésre, a gumikról, a hátsó szárnyról, a Red Bull KERS-éről, de könnyen lehet, hogy újabb váratlan események történnek majd.

Herbert után ezen a versenyen Emanuele Pirro erősíti majd a stewardokat, aki tavaly az Abu Dhabi Nagydíjon működött közre.
A Pirelli ismét kemény és lágy keverékű abroncsokat szállít a sepangi pályára. Az évadnyitó után több kritika is érte a gyárat, miszerint a gumikon lévő ezüst és sárga jelölés bizonyos távolságról nem különíthető el egyértelműen, ezért a lágy abroncsokra a szakemberek kézzel egy extra sárga csíkot festenek majd. Ez a megoldás elmondásuk szerint csak átmeneti, a Török Nagydíjra már várhatóan egy új, állandó jelölést kaphatnak a papucsok. A Pirelli egyébként ismételten él a tesztlehetőséggel, az évadnyitó után a maláj versenyhétvége pénteki napjára is egy plusz abroncs-szettet bocsát a csapatok rendelkezésére.
A meteorológusok igen meleget, valamint záporokat, zivatarokat jeleztek egész hétvégére. Tehát várhatóan bemutatkoznak majd a Pirelli esőgumijai. A színezésnek köszönhetően pedig ezúttal nem a bordázatot kell figyelni a nedves vagy a száradó aszfalton. Az esőgumit narancs, az intermediate abroncsot pedig világoskék feliratokkal látják el.

A FIA egyelőre nem változtatott a mozgatható hátsó szárny alkalmazásának szabályán. Az új szerkezetet majd a célegyenesben lehet használni, a mérési pont az utolsó kanyar előtt 207 méterrel lett kijelölve. A pálya karakteréből adódóan mindenki arra számít, hogy itt nagyobb segítséget jelent majd a DRS a pilótáknak, mint Melbourne-ben.

Az esélyeket nehéz most betippelni. Ezen a futamon tisztábban láthatnánk az erőviszonyokat, de ha tényleg megérkezik majd az eső, minden felborulhat.
A legtöbb kérdés a Red Bull körül kering. Egyrészt, hogy az évadnyitó KERS-hiány után mivel rukkolnak elő, ugyanis Horner azt nyilatkozta, ha versenyben akarnak maradni, nagy szükségük lesz az energiavisszanyerő-rendszerre. Láthattuk azonban, hogy az előző futamon se szorult rá igazán a csapat. A múlt héten a flexibilisnek vélt első szárny miatt volt téma a csapat. Az FIA megvizsgálta az alkatrészt (álló helyzetben), szabályosnak találta, így elképzelhető, hogy már ezen a futamon láthatunk majd hasonló megoldást más csapatnál is. Érdemes lehet követni a szárny sorsát.
Ne felejtsük el a kiscsapatokat sem, a HRT nagyon bizakodik benne, hogy ezúttal nem lesz akadály számukra a 107%-os szabály.

A hétvége hivatalos menetrendje:
Péntek: 04:00 1. szabadedzés, 08:00 2. szabadedzés
Szombat: 07:00 3. szabadedzés, 10:00 időmérő
Vasárnap: 10:00 futam

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése