Q1
Az első 20 perc szinte semmi meglepetést nem hozott. Hacsak nem azt, hogy a Hispania mégiscsak elővarázsolt még egy autót a kalapból (!), így Karun Chandhok első köreit az időmérőn volt hajlandó teljesíteni. Hát nincs könnyű dolga, az tény.
A papírformának megfelelően az utolsó hat helyen a 3 új csapat pilótái osztoztak, a kérdés az volt, hogy a 18. hely kié lesz. Először úgy tűnt, hogy a Sauber versenyzőinek valamelyike nem jut tovább, de elsőként Kobayashi, majd de la Rosa is beverekedte magát a Q2-be. Így a Toro Rossos Alguersuari csatlakozott az újoncok táborához, őt sem láthattuk már az időmérő további részein.
Alonso délelőtti első ideje nem volt véletlen, itt is ő futotta a legjobb időt 1:54.6-tal. Kubica pedig keményebb keverékkel jutott tovább, 1:55.5-ös időt ment, ami a 8. helyet jelentette.
Q2
Vettel, elsőként az időmérőn, viszonylag korán megfutotta az 1:54.0-ás időt. Majd két és fél perccel az etap vége előtt mindenki egyszerre jött ki a boxból, de fennakadásmentes lett a kvalifikáció második részének vége.
Már letelt a 15 perc, amikor Vettel ismét fantasztikus kört teljesített, elsőként a hétvégén 1:54 alá tudott menni! Schumachernek is sikerült továbbjutnia, habár nyilatkozata beigazolódott, hogy gyors körön még nem a régi, viszont hosszú távon meg van elégedve magával (ez majd holnap kiderül).
Pozitív dolog (amit azért várhattunk), hogy legalább az egyik Force India, jelen esetben Sutil bejutott a Q1-be. Kiestek a Williamsek, a Sauberek, az újonc Petrov a Renaultval és a másik STR-es Buemi.
Q3
Igen sokat vártak a srácok a mért körökkel, 3 perccel a vége előtt mindössze 3 pilótának volt mért ideje (Alonso, Massa, Hamilton). Ment a taktikázás, ki mikor milyen gumival. (Mindenkinek 3 szett lágy és 3 keményebb abroncsszett áll rendelkezésére az időmérőre és a versenyre együttvéve. Az utolsó etapos pilótáknak azzal a papuccsal kell indulnia vasárnap, amivel az időmérőn az utolsó köreit, a legjobb idejét teljesítette.) Persze nyilván most a nagy puttonyok miatt jobb, ha valaki keményebb keverékkel indul, lassabban kopik el a nehéz kocsi alatt, viszont az időmérőn hátrányban van. Sutil ezt a taktikát választotta, így csak 10. lett, de holnap lehet, hogy ez a húzás az ő malmára hajtja majd a vizet.
Vettelt senki sem tudta felülmúlni. 1:54.1-es idővel ért be, utána jött még az élmezőny nagy része. Webber, Hamilton, Massa, Alonso, de egyikőjüknek se sikerült megelőzni a Red Bullos pilótát. A Mercedesek most kicsit elmaradtak a várttól, Rosberg 5., Schumi 7., de a McLarenek is csak a 4. (Hamilton) és a 8. (Button) helyre voltak jók.
Tehát a végeredményt tekintve: Vettel első, a két Ferraris Massa és Alonso előtt. A 4. helyen lévő Hamilton már több, mint 1 , a 10. Sutil pedig 2 másodperces lemaradásban van. Viszonylag nagyok a különbségek. A holnap viszonylatában most a legfontosabb, hogy ki milyen gumival érte el ezt az időt, vagyis hogy holnap milyen papuccsal rajtolnak el.
Csak még egy saját megfigyelésem lenne a közvetítéssel kapcsolatban: az időeredmények kiírásának új design-ja oké, de nekem nagyon hiányzott, hogy bal oldalt az összesített táblázat elmaradt. Szerintem igen megkönnyítette a követést, főleg a végén, mikor mindenki rálicitál a másikra.
Holnap 13:00 folyt. köv.! :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése