2010. március 12., péntek

Bahrain 1. szabadedzés

2010. március 12. Bahrain, 1. szabadedzés

A Formula 1 rajongók 5 hónapja erre a pillanatra vártak, mikoris újra feldübörögnek a motorok a szahíri pályán. Mindenkiben megfogalmazódott már a kérdés (és talán a válasz is), hogy kik is lesznek idén a nyerők, és kik azok, akik lemaradnak. Az talán nem okoz meglepetést, hogy a kiscsapatok mind hátul „küzdenek” a többi csapat, pilóta, saját pilótatársuk, de legelső sorban saját maguk ellen. Nem lehet ezt felróni nekik, ám hogy milyen gondokat fognak okozni az időmérő folyamán, de leginkább a futamokon, az a jövő zenéje (leghamarabb vasárnap kapunk egy kis ízelítőt belőle).

Mindjárt elsőnek itt van a Hispania Racing Team (HRT) problémája. Az, hogy 0, azaz nulla kilométert teljesítettek az idei teszteken. Azt hiszem, ezzel mindent elárultam… Bruno Senna úgy nyilatkozott, hogy a pénteki szabadedzéseket a rendszerellenőrzésekre fogják kiélezni, ehhez képest Senna 3, míg csapattársa, az indiai Chandhok (megjegyzem az ő nevéről eddig vajmi keveset hallottunk, legyünk akármilyen nagy Forma 1 rajongók – most mégis bedobták a mélyvízbe) nem is teljesített értékelhető mért kört. Talán nem is kell csodálkozni, hogy az utolsó két helyen végeztek, jó 10 mp-es lemaradással az elsőhöz képest.

A következő kiscsapat a Virgin - Cosworth (lánykori nevén Virgin Racing). Az ő helyzetük annyiban jobb, hogy az utolsó kettő, jerezi és barcelonai teszten már részt tudtak venni. Több szót talán nem is érdemes vesztegetni rájuk, csak még annyit, hogy az újonc Lucas di Grassi a 22, míg csapattársa, a rutinosnak mondható Timo Glock a 19. helyet szerezte meg az első szabadedzés folyamán. Pedig az új csapatok közül talán ők fogadkoztak a leginkább, hogy mennyire meg fogják mutatni… hajrá, én személy szerint drukkolok nekik, mert ők a legszimpatikusabbak az újoncok közül!

A 20-21. helyeken is egy újonc csapat két pilótája áll: a Lotus – Cosworth Heikki Kovalainennel és Jarno Trullival. Lemaradásuk még nekik is hatalmas, körülbelül 7 másodperc, de még így is ők vannak a legjobb helyzetben, és egyelőre 1-0 a javukra a többi kiscsapattal szemben.

A Sauber – Ferrari nagyon jól teljesített a téli teszteken, ehhez képest meglepetés a 17-18. helyük. Ők már jelentősen közelebb vannak az élmezőnyhöz, de la Rosa 3,6 míg Kobayashi 4,8 mp-el követi az élen állót.

A 2005-2006-os világbajnok csapat, a Renault újonca Vitalij Petrov elég jól teljesít, ahhoz képest, hogy újonc, és ahhoz képest, hogy tudjuk milyen volt a Renault az elmúlt 3 évben… ami viszont meglepő (van, akinek talán mégsem? :) ), hogy Robert Kubica ugyanezt a Renault-t behozta a 3, azaz dobogós helyre (pontokat ugyan nem osztanak még érte). Ez egy elég jó kezdésnek tűnik, ismét csak figyelembe véve az elmúlt éveket…

15. helyen a legrutinosabb versenyző, Rubens Barrichello végzett, míg az újonc csapattársa máris megverte őt (hangsúlyoznom kell, hogy ez még csak szabadedzés, tehát mindenki mást próbálgat az autóján), Hülkenberg a 12. helyen fejezte be a tréninget.

Buemi a 14, Alguersuari a 11. a Toro Rossoval, köztük kevesebb, mint 7 tizedmásodperc a differencia. Ennyi még bőven belefér.

Az első szabadedzés egyik legnagyobb meglepetése a 13. helyen álló név, ez pedig nem más, mint a tavalyi második helyezett, Sebastian Vettel. Csapattársa, Mark Webber a 9. helyen végzett, ebből is látszik, hogy nem eresztették el túlságosan magukat a Red Bullos fiúk. Remélhetőleg csak „altatnak”, kár lenne érte, ha a tavalyi konstruktőri második 2010-re ilyen csúnyán visszaesne (mellesleg a tesztek sem ilyen eredményeket ígértek…).

Egy másik meglepetés, bár korántsem akkora, mint Vettelé volt: a 10. helyen álló Schumacher neve, míg Rosberg a 8. helyig jutott. Ebben csupán az a meglepetés (számomra legalábbis, lehet másnak nem is?), hogy Rosberg Schumi előtt tudott végezni. Vártuk a csodát a 7-szeres világbajnoktól, de ez egyelőre még várat magára… (tudom, tudom, csak szabadedzés, leírtam már párszor és még le is fogom…).

7. helyen az olasz Vitantonio Liuzzi végzett, aki idén újra teljes szezont teljesíthet a Force Indiánál. Tavaly év végén láthattuk, hogy megindult a csapat csillaga felfelé az égen, ami úgy látszik idénre is tartogat még meglepetéseket: Sutil ugyanis nem kis meglepetésre (igen, ez a másik hatalmas meglepetés a mai napon – eddig) megnyerte az első szabadedzést, 0.183 mp-nyi előnnyel.

5-6. helyen a két világbajnok, Jenson Button (2010) és Lewis Hamilton (2009) végzett, ám közöttük sincsen 1 tized másodpercnyi különbség sem.

A Ferrari már nagyon várta ezt az évet, a tavalyi sikertelenségek után idén kétszer akkora motivációval vágtak neki a szezonnak. A pilóták pedig megpróbálják meg is hálálni ezt a lelkesedést, Massa a 4, míg Alonso a 2. helyet szerezte meg, ezzel is megmutatva: ők igenis nyerni akarnak.

Folytatás délután, remélhetőleg hasonló érdekességekkel. Egy dolog biztos: a 2010-es Formula 1-es évad hivatalosan is elkezdődött!!!!!



Bahreini Nagydíj, első szabadedzés:

1. Sutil Force India-Mercedes 1:56.583 18
2. Alonso Ferrari 1:56.766 + 0.183 18
3. Kubica Renault 1:57.041 + 0.458 19
4. Massa Ferrari 1:57.055 + 0.472 19
5. Button McLaren-Mercedes 1:57.068 + 0.485 19
6. Hamilton McLaren-Mercedes 1:57.163 + 0.580 19
7. Liuzzi Force India-Mercedes 1:57.194 + 0.611 19
8. Rosberg Mercedes GP 1:57.199 + 0.616 15
9. Webber Red Bull Racing 1:57.255 + 0.672 17
10. Schumacher Mercedes GP 1:57.662 + 1.079 16
11. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:57.722 + 1.139 18
12. Hulkenberg Williams-Cosworth 1:57.894 + 1.311 20
13. Vettel Red Bull Racing 1:57.943 + 1.360 17
14. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:58.399 + 1.816 13
15. Barrichello Williams-Cosworth 1:58.782 + 2.199 11
16. Petrov Renault 1:58.880 + 2.297 13
17. de la Rosa Sauber-Ferrari 2:00.250 + 3.667 18
18. Kobayashi Sauber-Ferrari 2:01.388 + 4.805 11
19. Glock Virgin-Cosworth 2:03.680 + 7.097 8
20. Kovalainen Lotus-Cosworth 2:03.848 + 7.265 21
21. Trulli Lotus-Cosworth 2:03.970 + 7.387 15
22. di Grassi Virgin-Cosworth 2
23. Senna HRT-Cosworth 3
24. Chandhok HRT-Cosworth
(időeredmények forrása: f1vilag.hu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése