2010. március 12., péntek

Bahrain International Circuit

A Bahrain-i pályát a német Hermann Tilke tervei alapján kivitelezték. A pálya érdekessége, hogy a sivatag közepére épült, éppen ezért nem ritkák a homokfúvások, és az ebből adódó problémák, kicsúszások, meghibásodások. A nagy hőség sem a legideálisabb az autók számára, így ez a pálya igazi kihívás mind a pilótáknak, mind pedig a szerelőknek, mérnököknek.

A Bahrain-i pályát 2004-ben nyitották meg, az első Formula 1-es versennyel amit a Közel-Keleten rendeztek.
2006-ban az egyik legszorosabb befutót hozta a verseny, Fernando Alonso mögött mindössze 1,246 mp-cel érkezett meg Michael Schumacher, ezzel az utolsó pillanatig fenntartva a feszültséget.
A Bahrain-i pálya egyébként nem az izgalmas futamairól híres, ritkán történik igazán emlékezetes esemény itt.

A 2004-2009 között használatos pálya:







(kép forrása: images.sportinglife.com)


Érdekességek:
A pódiumon pezsgő helyett rózsavízzel ünnepelnek, mivel az arab országban tilos az alkohol fogyasztása.
A versenypálya hossza 5, 420 km, 15 kanyar található rajta (2010-re módosítottak a pálya vonalvezetésén, immár 6,299 km hosszú és 24 kanyarból (más információk alapján csak 23-ból) áll az aszfaltcsík).
A körrekordot Michael Schumacher tartja, még a 2004-es idényben elért 1:30:252 perces idejével.
A pályán a Formula 1-en kívül rendeznek még GP2-es és GP2 Ázsia, Formula 3 és V8 Supercars futamokat is.

Az átépített és meghosszabbított vonalvezetés 2010-ben:







(kép forrása: hu.wikipedia.org)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése