2010. május 14., péntek

Sebastian Vettel: Monacoban vezetni más világ


Bár több alkalommal megmutatta hősiességét az esőben, a Red Bull-os Sebastian Vettel száraz időjárásért könyörög Monacoban. A pálya eleget követel eső nélkül is, és 24 autónak a gondolata az első kanyarban egy nyirkos pályán kicsit túl sok Vettelnek. De amíg a 2009-es Monte Carlo-i verseny csalódással végződött számára, Vettel reménykedik, hogy idén meg tudja javítani rekordját a pályán, és megcéloz egy dobogós helyet.

Kérdés: Sebastian, rajongója vagy Monaconak?
Sebastian Vettel: Amikor nem esőben versenyzel! Ah, ez csak egy vicc volt. Monaco nagyon különleges. Mindenki, beleértve a pilótákat is egy kicsit izgatottabb mint bármelyik másik versenynél. És a versenyzés itt olyan, mintha egy másik bolygóról való lenne. Ez igazán vicces. A rajongók a tévé előtt valószínűleg nem látják, hogy a pálya szintje folyamatosan változik. Ez olyan, mint egy hullámvasút.

K: Egy győzelem itt különleges lenne számodra?
SV: Igen. Határozottan!

K: Meg tudod magyarázni miért?
SV: A pályán lévő extra kihívás és a hatalmas hagyományok, a történelem miatt, amik annyira különlegessé tesznek egy győzelmet itt. Most 60 éves a Formula 1 és a verseny nem vesztett semmit a sajátosságából.

K: A St. Devote kanyar úgy tűnik, hogy neked a pálya egyik döntő pontja. Mit kell másképp csinálnod ezen a hétvégén?
SV: Azért mert a versenyem tavaly idő előtt véget ért annál a pontnál? Először is a stratégiának jobbnak kell lennie mint tavaly, amikor mi erőlködtünk néhány kör után. Gondolom a titok ennél a versenynél a kvalifikációban rejlik. A legjobb forgatókönyvnek a pole pozíciónak kell lennie, vagy legalább az első sornak, mert az előzés meglehetősen nehéz itt. Nem felejthetjük el azt sem, hogy ez egy hosszú verseny – 78 kör összesen. A vezetőknek végig magas szinten kell tartaniuk a koncentráció szintjüket, ez ekkora sebességnél és a pálya vonalvezetése miatt eléggé nehéz.

K: A Red Bull verhetetlen itt?
SV: Az autó soha nem verhetetlen. Biztosan erős, de nekünk igazán koncentrálnunk kell a helyes beállításokra az időmérőn, és vasárnap hoznunk kell egy jó versenyt.

K: A helyes stratégia itt fontosabb mint bármelyik másik pályánál?
SV: Jó, legalább ebben az évben ez meglehetősen egyszerű. Mindenki ugyanazzal a súllyal rajtol, azután figyeled, hogy jókor találd el a box látogatásodat. Ez több mint hogy reagálsz dolgokra, megerőltető a végső és megfelelő időt megtalálni a tökéletes kiállásra. A stratégia inkább elhanyagolható dolog itt. Ha a reakciód helyes! Ami kicsit trükkös, hogy megtaláld a jó időzítést. A pálya meglehetősen rövid, de az autók száma ugyanaz, úgyhogy neked a saját tökéletes résedet kell megtalálnod.

K: A pilóta itt Monacoban nagyobb szerepet játszik mint más versenypályáknál?
SV: Képes rá. Bár azt gondolom, hogy hibás dolog azt hinni, hogy itt Monacoban a pilóta az egyetlen dolog, ami különbséget jelent. Jó autó nélkül nem vagy sehol – még itt sem. Ez az egész csomag, ami meghatározza azt.

K: Eddig a Red Bull volt az ütőképes autó, de a műszaki kérdések megakadályozták, hogy több alkalommal használd ki ezt az előnyt. Gondterhelt vagy?
SV: Mi nem vagyunk azok a típusok, akik pánikba esnek az első kis szellőnél. Tudjuk, hogy mi hol vagyunk, és csak mert ötből három verseny nekem nem alakult kielégítően, még nem változtatja meg az önbizalmunkat.

K: Mit gondolsz, hol fogod végezni a szombati időmérőn? És mi lesz a legnagyobb buktató?
SV: A Q1 kulcsfontosságú lesz. Nagyon különböző sebességeken lesz sok autó egy viszonylag rövid pályán. Ez meg fogja nehezíteni azt, hogy a leggyorsabb körért egy jó időt érj el.

K: Van valami, amivel a lekörözendők megsegíthetnék a gyorsabb srácok dolgát?
SV: Igazán semmi, úgy nyomják, ahogy csak tudják, nem az ő hibájuk hogy a kocsijuk nem gyorsabb. Ez olyan valami, amivel nekünk foglalkoznunk kell. Biztosan senki nem készakarva akadályozza a másikat. De téged tudnak akadályozni – különösen itt.

K: A pályának melyik részét szereted legjobban?
SV: A Tabac kanyar és az Uszoda terület, mert ezek nagyon gyors részei a pályának, és a falak nagyon közeliek. Ez nagy érzés!

K: Az idei összes versenyen Red Bull pole pozíciót láthattunk. Így lesz ez szombaton is?
SV: Jó, ahogy mondtam előbb kulcsfontosságú lesz beférni a Q1-be, azután meglátjuk. Ez nem titok, itt a rajtpozíció az egyik kulcs! A mai tapasztalat alapján versenyképesek vagyunk, úgyhogy a dolgainknak jól kellene alakulniuk. Holnap meg kell fontolnunk a módosításokat – hogy megtartsuk a tapadást – és a pole-ban fejezzük be a szombatot.

K: A rekordod itt jobb lehetne. Tisztességes ezt mondani?
SV: A rekordom itt butaság, mikor a 2009-es évet veszed számításba. 2008-ban azt gondolom, hogy az ötödik helyen végezni egy esős versenyen, ez egész jó. Úgyhogy neked van egy „nullád” és egy „oké” versenyed. Minden bizonnyal a rekordomnak Monacoban jobbnak kellene lennie vasárnap. Szándékomban áll a dobogón végezni.

K: Eddig te és Mark Webber egy-egy győzelmet szereztetek. Mi a benyomásod erről a harcról közte és közted?
SV: Ez jó, hogy van egy olyan csapattárs mint Mark, aki jól nyomja. Mi mindig a legjobbat tesszük, és mindig megpróbáljuk lenyomni a másik fickót. Nincs több mondanivalóm erről.


(formula1.com)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése