2010. május 30., vasárnap

Török GP házon belüli balhékkal

A Red Bullok összeöklözése után a McLarenek győzedelmeskedtek.

Már a rajtnál is a Red Bullok és a McLarenek okoztak felfordulást, de akkor még a két csapat egymással volt elfoglalva. A 3. helyről induló Vettel megelőzte Hamiltont, a másik McLarenest pedig Schumacher autózta körbe. Nem tartott sokáig a keveredés, mert még az első körben visszavették rajtsorrendes pozíciójukat a brit fiúk. Az első tízben csak annyi változás történt a zöld lámpák kialvását követően, hogy Sutil megelőzte a 10. kockából startoló Kobayashit.

Az első fél óra "nyugodt" vonatozásban telt el, kis izgalmat jelentett talán, hogy Hamilton jópárszor megkocogtatta az előtte vezető Webber vállát, megelőznie azonban nem sikerült.
A kerékcserék következtében a 12. helyen autózó Alonso pozíciókat fogott, ugyanis Kobayashi és Sutil is a spanyol mögé érkeztek vissza a versenypályára. Webber és Hamilton küzdelmét a bokszutcai látogatás dönthette volna el, de a két versenyző együtt jöttek papucsot cserélni. Mivel a brit szerelői picit lassabbnak bizonyultak, Webber megtartotta vezető helyét. Button pár körig még várt a cserére, de talán egy körrel eltaktikázta magát, ugyanis elfogyott a tapadása, így nem tudott pozíciót nyerni.

A verseny közepe táján elindult az esőmustra. Kis idő után aztán meg is érkezett a csapadék, de csak a célegyenesbe frissítette fel a levegőt.

Egy órája tartott már a verseny, amikor a két Red Bull "egymásnak esett". Vettel megpróbálta megelőzni Webbert, az ausztrál azonban nem engedte el csapattársát, összecsúsztak, Vettel pedig kipördült a sóderágyba. Webber Button mögé ért vissza. A kiesésével kapcsolatban Vettel azt nyilatkozta, hogy a féktávon elvesztette uralmát az autója felett, ezért ütközött neki a csapattársának. Tuti, hogy még a következő futamig az lesz a téma, hogy mi történt itt. De a televíziós közvetítésből az kiderült, hogy egyik versenyző sem kormányozta direkt a másiknak az autóját. Az, hogy kinek kellett volna visszavennie.... lehet majd róla vitatkozni.
Ezután meg sem nagyon nyugodhattunk. A Red Bullos fiúk kekeckedése után a két McLaren is egymásra talált. Button megelőzte Hamiltont, aki viszont nem hagyta magát és visszavágott Jensonnek. Csakhogy nem ment olyan simán, mert összeértek a kerekek. Pedig a legjobban pont ők tanulhattak volna Webber és Vettel ütközéséből. Ők azonban nagyobb következmények nélkül megúszták a dolgot.
A végére még Alonso tartogatott egy kis izgalmat, Petrovot vette üldözőbe. A két srácnak szintén összeértek a papucsaik. Petrov bánta ezt igazán, defektet kapott.

A kiscsapatokról megemlítendő, hogy a Virgineseknek még a szokásosnál is nehezebben ment a versenyzés. A két Lotus egy körön belül szállt ki az autóból, és a Hispaniás fiúk sem fejezték be a futamot.

A Red Bullnál és a McLarennél is lesz mit megbeszélni, elemezni, és a média sem unalmas versenyként könyveli majd el a Török Nagydíjat.
A pontversenyben a legnagyobb változás, hogy Vettel visszacsúszott az 5. helyre, Alonso a 4.-re, a két McLaren feljött a 2. és a 3. helyre. Kobayashi pedig megszerezte a Sauber első pontját.

1.  Hamilton      McLaren-Mercedes           1h28:47.620
2. Button McLaren-Mercedes + 2.645
3. Webber Red Bull-Renault + 24.285
4. Schumacher Mercedes + 31.110
5. Rosberg Mercedes + 32.266
6. Kubica Renault + 32.824
7. Massa Ferrari + 36.635
8. Alonso Ferrari + 46.544
9. Sutil Force India-Mercedes + 49.029
10. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:05.650
11. De la Rosa Sauber-Ferrari + 1:05.944
12. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1:07.800
13. Liuzzi Force India-Mercedes + 1 kör
14. Barrichello Williams-Cosworth + 1 kör
15. Petrov Renault + 1 kör
16. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
17. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1 kör
18. Glock Virgin-Cosworth + 2 kör
19. Di Grassi Virgin-Cosworth + 3 kör

Leggyorsabb kör: Petrov, 1:29.165

Kiesők:

Pilóta Csapat Kör
Chandhok HRT-Cosworth 53
Senna HRT-Cosworth 47
Vettel Red Bull-Renault 40
Kovalainen Lotus-Cosworth 34
Trulli Lotus-Cosworth 33

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése