2010. május 16., vasárnap

Webber verhetetlen Monacoban is

A rajtnál Mark Webber könnyen eljött, csapattársa Sebastian Vettel pedig lerajtolta a második helyről induló Robert Kubicát. Rögtön az első körben Nico Hülkenberg a Williams pilótája az alagútban elvesztette uralmát az autója felett, és falnak vágta azt. Emiatt bejött a Safety Car. Jenson Button autója ez idő alatt adta meg magát. Eseménydús első körnek lehettünk szemtanúi. Mark Webber a SC fázis alatt csapatrádión keresztül üzent Charlie Whiting-nak, hogy az alagút törmelékeit szedjék össze, és addig ne engedjék el az autókat. Fernando Alonso a SC beérkezése után keménykeverékű gumira váltott, ahogy a HRT versenyzője, Bruno Senna is.


6 körrel később újra elengedték a mezőnyt. Az élmezőnynél nem változott a sorrend. Fernando Alonso körökön keresztül Lucas di Grassi mögött autózott. Majd az alagút kijáratánál megelőzte a brazilt. A kétszeres spanyol világbajnok Jarno Trullin is átfűzte magát. Eközben Mark Webber sorra futotta meg a leggyorsabb köröket. Timo Glock és Heikki Kovalainen sem okozott nehézségeket Alonsonak, ott ahol előzőleg meg tudta előzni Trullit és di Grassit, ott a németet és a finn versenyzőt is „átugrotta”. Lewis Hamilton korábban kilátogat a boxba, keménykeverékű abroncsokért. Massa is kiérkezett Barrichelloval valamint Schumacherrel egyetemben. A boxból kifelé jövet a hétszeres világbajnok megelőzte Barrichellot. Nico Rosberg eközben megfutotta a verseny leggyorsabb körét. Majd Buemi is kiment a boxba. Ezután Robert Kubica, Petrov, Vettel, de la Rosa is kijött. A spanyol viszont nem tud visszamenni a pályára. Timo Glock versenyének is idő előtt vége lett. Valószínűleg a szalagkorlátnak csaphatta a kocsiját, így kitört az autó kereke. Jarno Trulli jobb hátsó kereke nehézségeket okozott a csapatnak, így több időt töltött el a boxban a tervezettnél. Di Grassi versenyének is korán befellegzett.


Vitaly Petrov jobb hátsó defektet kapott. Barrichello eldobta a Williamst, mert bal hátsó defektet kapott. Mérgében még a kormányt is kidobta az autóból, amin a Hispania Racing Team áthajtott. A kormány egy értékes alkotója az autónak, így ennek a manővernek a Williams csapat valószínűleg nem fog örülni. A Safety Car emiatt a baleset miatt ismét a főszerepet játszotta a versenyen. Sebastian Vettel, majd Robert Kubica megfutotta a verseny leggyorsabb körét. Közben a SC újra a pályára látogatott. Ezúttal azért, mert a hármas kanyarban feljött a csatorna fedél. Néhány kör után azonban ismét elengedték a mezőny. Változás nincs a pozíciókban. Heikki Kovalainen is feladta a küzdelmet nem sokkal a vége előtt.


Pár körrel a verseny befejezte előtt Chandhok és Trulli a Rascasban összeakadt, így Trulli autója Chandhok autóján keresztül landolt. Immáron negyedszer jött be a pályára a SC. Petrov versenye véget ért a biztonsági autós fázisa alatt. A mezőny száma megcsappant, már csak 12-en maradtak versenyben. A biztonsági autós fázis után már csak egy két-kanyar maradt hátra. Ekkor előzte meg Michael Schumacher Fernando Alonsot. A Rascasse kijáratában a spanyol pilóta hibázását használta ki a hétszeres világbajnok.


A végeredmény pedig:


1. Mark Webber, 2. Sebastian Vettel,3. Robert Kubica, 4. Felipe Massa, 5. Lewis Hamilton, 6. Michael Schumacher, 7. Fernando Alonso, 8. Nico Rosberg, 9.Adrian Sutil, 10. Vitantonio Liuzzi, 11. Sebastian Buemi, 12. Jaime Alguersuari

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése