2010. június 29., kedd

25 éves a Magyar Nagydíj III. rész

Folytatjuk a sorozatot a Magyar Nagydíjak és a Hungaroring történetéről.
Előző részek itt: I., II. rész.

6. Magyar Nagydíj 1991.
Már a futam előtt Magyarország volt a téma a sportlapokban, ugyanis a nagydíj hétvégéjén közzé tették a ’92-es versenynaptárt, a Magyar Nagydíj nélkül. 1991-ben egy átmeneti, egy évre szóló szerződéssel rendezték meg a futamot, mert az ötéves szerződés már lejárt. Az évad után történt megegyezés a hosszabbításról, decemberben írták alá a magyar illetékesek az újabb 5 évre szóló szerződést Londonban. Év közben a Hungaroring belső erdőrészének, a bekötőutaknak és a pálya közvetlen környezetének tulajdonjogáról folyt a vita, Feldmayer Anna és a Hungaroring Sport Rt. között.
A futamot a pole
-ból induló Senna nyerte, Mansell és Patrese előtt. A verseny nagy felfordulást okozó ügye volt, hogy Patrese autója volán nélkül került vissza a depóba. Elveszett a kormány. (Később megtalálták.)
Statisztikai érdekesség, hogy a futam első négy helyezettjének sorrendje megegyezett a későbbi világbajnoki végeredmény sorrendjével. Az idényben ez páratlan volt.
1987 után ismét magyar cég hirdetett a sportban, Hakkinen autóján a Magyar Hírlap felirat volt olvasható.

7. Magyar N
agydíj 1992.
Ünneplésektől volt hangos a ’92-es Magyar Nagydíj. A Ferrari 500. GP futamán indult el, Nigel Mansell pedig a második helyen befutva elengedő pontot szerzett, hogy bebiztosítsa a ’9
2-es világbajnoki győzelmét. Először avatott világbajnokot a Hungaroring. A futamot Senna nyerte, a dobogó alsó fokára pedig Berger állhatott fel.
A versenyre hivatalosan csak 25 000 jegyet adtak el, de a szakemberek a létesítmény telítettsége alapján 80 000-re becsülték a szurkolók számát. Tehát a nézők több mint kétharmada jegy nél
kül jutott be a rendezvényre. Ez esetben igencsak megkérdőjelezhető volt a szervezők és a biztonságiak munkája.

8. Magyar Nagydíj 1993.
Igen különleges versenye volt az évadnak a Magyar Nagydíj. A hungaroringi futamot megelőző versenyek mindegyikét Alain Prost vagy Ayrton Senna nyerte meg. Ezt a sorozatot törte meg Damon Hill, akinek a hungaroringi győzelem volt pályafutása első F1-es diadala. A brit mögött Patrese-t és Bergert intette le a kockás zászló.
Az előző évi vasárnapi jegyeladást tekintve megduplázódott a nézők száma, 1993-ban már 55 000 ticket kelt el.

9. Magyar Nagydíj 1994.
Michael Schumacher először aratott győzelmet a magyar pályán. Mögötte Hill és Verstappen végzett.
Mika Hakkinen nem állhatott fel a rajtrácsra, a magyar futamot megelőző Német Nagydíjon okozott balesetéért egy futamos eltiltását töltötte. Elvileg Schumacher sem indulhatott volna nálunk (Silverstone-ban a fekete zászlónál nem állt ki), de az ő két versenyre szóló eltiltását elhalasztották.

Forrás: Érsek Zsolt- Simon István: 20 éves a Hungaroring, A Magyar Nagydíjak története http://www.origo.hu/sport/f-1/pitstop/20010814amagyar1.html
Kép: thevanquish.files.wordpress.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése