2010. július 18., vasárnap

25 éves a Magyar Nagydíj V. rész

14. Magyar Nagydíj 1999.
Michael Schumacher kettős lábtörése miatt 8 év után először nem indulhatott a magyar futamon. A német távollétében a világbajnokság esélyeseként Irvine érkezett Mogyoródra, és szintén Schumi távolmaradása okán várta a helyszínre érkező rengeteg finn szurkoló Hakkinen győzelmét. A finn légitársaság különjáratot indított Pestre, a Malév válaszul pedig kedvezményes áron kínálta a Helsinkibe tartó járatra szóló jegyeit. A vasárnapi nézőszám igencsak megnövekedett az előző évi adatokhoz képest, 55 000-ről 90 000-re nőtt a látogatók száma.
A Hakkinen-Irvine párharc finn győzelemmel zárult. A pole pozíciót Mika szerezte meg, Irvine elég sokáig üldözni tudta vetélytársát. A vége előtt nem sokkal azonban kisodródott, így csak harmadikként intette le a kockás zászló. Az akkoriban 6 pontot érő második helyre pedig Coulthard hozta be versenygépét.

15. Magyar Nagydíj 2000.
A futamot nagy érdeklődés követte, számos híresség érkezett hazánkba, hogy közelebbről is megfigyelhesse a száguldó cirkuszt. Michalczewski, Naomi Cambell és Stephen Hendry mellett Sylvester Stallone is feltűnt a boxutcában. A színész Ecclestone-nal tárgyalt egy F1-ről szóló film rendezése kapcsán, azonban Mr. E.- nem meglepő módon - csak jelentős összegért lett volna hajlandó beleegyezni a mozi elkészítésébe. Stallone terve így ugrott, később egy CART-ról szóló filmben vállalt főszerepet.
Briatore nálunk jelentette be jövő évi csapata összeállítását, miszerint Fisichella-t és Button-t alkalmazza majd. Bernie Ecclestone-t Budapest díszpolgárává avatták.
A Forma-1 betétfutamán, a Porsche Szuperkupán két magyar fiú indult, Illés Tamás és Bakos András.
A pole pozícióból az összetettben élen álló Schumacher indult, Hakkinen azonban a harmadik helyről parádés rajtot véve az élre ugrott és megnyerte a futamot. A győzelmével átvette egy időre a világbajnokság vezető szerepét a némettől, év végén viszont Schumacher harmadik világbajnoki címét jegyezhette.

16. Magyar Nagydíj 2001.
2001-ben újabb átépítés történt a Hungaroringen. Felújították a rázóköveket, a vízellátó-rendszert, felépítették a - ma már a pálya arculatát meghatározó – Millenium-Tornyot, amivel 5 új garázst, egy 600 férőhelyes sajtóközpontot és interjúszobát alakítottak ki. Az új szegélykövek egy kis bonyodalmat okoztak, ugyanis a pénteki edzésnapon a 12-es kanyarban Coulthard McLarenjének alját szétzúzta a felújított elem. Szombatra a szervezők hidegvágóval csiszoltak le a rázókő magasságából, hogy alacsonyabb legyen, és ne okozzon további fennakadásokat.
Magyar szemmel a legfontosabb hír az volt, hogy Deutsch Tamás és Bernie Ecclestone aláírta a Magyar Nagydíj 2006-ig történő rendezéséről szóló szerződését.
Rengeteg rajongó látogatott ki a versenyre, vasárnap 215 000 fizetőnézőt számláltak a szakemberek. A sok szurkoló egyrészt a Forma-1 Club kedvezményes jegyeinek volt köszönhető, másrészt a Ferrari dominanciájának. Hazánkban avatták 11. alkalommal világbajnokká az olasz gárdát, Michael Schumacher pedig 4. címét szerezte meg a mogyoródi győzelmével. A verseny másodikja a szintén Ferrarival cirkáló Barrichello lett, a harmadik helyre pedig Coulthard futott be a McLaren-Mercedes-szel.

17. Magyar Nagydíj 2002.
Ahogyan az előző évben a Ferrari dominanciája vonzotta a szurkolókat a Ringre, most úgy csökkentette az érdeklődést a verseny iránt. 30-40%-kal kevesebben voltak kíváncsiak a futamra, hiszen Schumachert már a magyar verseny előtt másfél hónappal világbajnokká avatták.
2002-ben még mindig a Ferrari érában jártunk, így inkább egyéb hírek miatt maradt emlékezetes a mogyoródi hétvége. Kezdve azzal, hogy az Arrows elvesztette 2002-re szóló indulási jogát, mivel a Francia Nagydíj után Magyarországra sem érkezett meg a csapat. A Honda pedig bejelentette, hogy a következő évtől megszakítja együttműködését a Jordan-nel és gyári csapattá kívánja kovácsolni a BAR-t. Anthony Davidson először indult el Forma-1-es versenyen a Minardi autójával. De a legfontosabb hír, hogy Kesjár Csaba után ismét egy magyar fiú tesztelhetett királykategóriás gépezetet, Baumgartner az F-3000-es versenye után tesztlehetőséget kapott.
Ami a versenyt illeti: a két Ferrari és a két Schumacher fiú került a dobogóra, Rubens Michael Ralf sorrendben. Emlékezetes teljesítményt az újonc finn fiú produkálta, a 11. helyről indulva a 4. pozícióban végzett, megelőzve csapattársát, Coulthardot. Természetes Kimi volt a 7 helyes előzés elkövetője.

Forrás: Érsek Zsolt- Simon István: 20 éves a Hungaroring, Autósport és Formula XI/7. szám
Képek: f1hirek.hu, f1fanatic.co.uk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése