2010. december 10., péntek

Változások a szabályzatban

Technika
Az idei évben elhagyta a sportágat a Bridgestone, jövőre a Pirelli biztosítja majd az abroncsokat a csapatok számára.
A 2010-es évad technikai újdonsága, az F-csatorna tiltólistára került, ahogyan a dupla diffúzor használata is. A mozgatható első szárny eltűnik, helyette a menet közben állítható hátsó légterelő számít majd újdonságnak. Visszatér a 2009-es évben bevetett energiavisszanyerő-rendszer, a KERS.

Költségvetés
A csapatok legfeljebb 350 alkalmazottal dolgozhatnak.
Az FIA által kiszabható legmagasabb pénzbüntetés 100 ezer dollárról 250 ezer dollárra módosul.

Versenyrendezés
Jövőre ismét életbe lép a 107%-os szabály. A regula értelmében csak azok a pilóták indulhatnak majd el a versenyen, akiknek az időmérő edzés alatt elért legjobb körideje 107%-on belül van a pole pozíciót érő időeredményhez képest.
Eltörlésre került a sportszabályzat azon cikkelye, mely tiltja a csapatutasítást. Továbbra is szankcionálhatóak azonban azok a cselekedetek, amik ártanak a sportág hírnevének.

2010-ben fellépő szabályhézagok kiküszöbölése
Abban az esetben, ha a verseny utolsó körét a safety car mögött kezdi meg a mezőny, egészen a kockás zászlóig tilos lesz az előzés.
Minden autónak saját erejéből kell visszatérnie a boxba az időmérő edzést követően, tudniuk kell benzinmintát adniuk az FIA szakembereinek.

Tervek 2013-tól
A tervezett új motorformula: 1.6 literes V4-es turbós motorok 16.000-es maximális fordulatszámmal. Az éves felhasználható erőforrások száma 5-re csökkenne, egy váltónak pedig 5 versenyt kellene majd kibírniuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése