2010. február 7., vasárnap

Karun Chandhok

Karun Chandhok 1984. január 19-én született az indiai Chennai-ban.

Pályafutása 16 évesen, 2000-ben indult, amikor is az Indiai Nemzeti Bajnokságot megnyerte, és a Formula Maruti sorozatban is 10 versenyből 7-et nyerve diadalmaskodott. 10-ből 10-szer pole-ból indult és mindannyiszor övé lett a leggyorsabb kör is.

2001-ben a Formula 2000 Ázsia sorozatban indult, ahol a valaha volt legfiatalabb bajnokká lépett elő az Ázsiai Formula Bajnokságok történetében, a Team India Racing pilótájaként.
2001-ben lehetősége nyílt egy tesztre a Brit Formula 3-as bajnokcsapattal, a Carlin Motorsporttal.
2002-ben a „nemzetközi” osztályban versenyzett a T-Sport pilótájaként, hatodikként fejezve be a bajnokságot. 2003-ban még mindig a nemzetközi osztály és még mindig a T-Sport, az évad végére már az előkelő 3. helyet szerezve meg. 2004-ben a brit Formula 3-ban indultak, és a 14. helyen végeztek.
Szintén 2004-ben szerepelt a World Series by Nissan sorozatban is, ahol a volt Formula 1-es versenyző, Narain Karthikeyan volt a csapattársa. 2005-re Karthikeyan fellépett az F1-be, Karun pedig a Formula Renault 3.5-ös szériában indult az RC Motorsport csapatánál. Ő volt az első versenyző, aki az A1 GP-ben képviselhette Indiát az A1 Team India csapat színeiben 2005-6-ban.
2006-ban ő volt az első, aki megnyerte a Formula Ázsia V6 Renault bajnokságot, 12 futamból 7-et megnyert és kilenc pole pozíciót is elkönyvelhetett.

GP2

2007-től a GP2-es bajnokságban indult, ahol Spa-Franchorchamps-ban a Durangoval elérte első futamgyőzelmét. Novemberben megkapta a karrierje addigi csúcspontját jelentő lehetőséget: tesztelhette a Red Bull F1-es autóját.
2008-ban szintén a GP2-ben indult, ezúttal az iSport színeiben. Csapattársa Bruno Senna volt. Ismét elkönyvelhetett egy futamgyőzelmet az évadban, év végén pedig a 10. helyen fejezte be a bajnokságot. Az iSporttal elindult a GP2 Ázsia bajnokságban is, ahol az évad végén megkapta a „legjobb stílusban vezető” díjat.
2009-ben az Ocean Racing Technology (ORT) csapatnál versenyzett mind a GP2, mind pedig a GP2 Ázsia bajnokságokban (igaz, hogy a GP2 Ázsiában csupán 2 versenyen állt rajthoz).

Formula 1

Karunt 2008-tól folyamatosan hírbe hozták az indiai csapattal, a Force Indiával. 2009-ben, mikor Giancarlo Fisichella átült a Ferrariba, sokan arra számítottak, hogy Chandhok kerül a helyére, ám a vezetőség végül a tapasztalt Liuzzinak szavazott bizalmat.
2010-ben viszont végre bizonyíthat az indiai, aki a Hispania Racing F1 Team-nél fog versenyezni, azzal a Bruno Sennával az oldalán, akivel korábban már a GP2-ben is csapattársak voltak.
Chandhok lesz a második indiai származású versenyző a Formula 1-ben, Karthikeyan után.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése