2010. február 7., vasárnap

Bruno Senna



Bruno Senna 1983. október 15-én látta meg a napvilágot Sao Paoloban. A brazil autóversenyző a háromszoros világbajnok, Ayrton Senna unokaöccse.


Kezdeti érdeklődés a motorsportok iránt


1989-ben nagybátyja unszolására, Bruno beleült Ayrton egykori kéthengeres 125cc-s gokartjába, s őt is azonnal lázba hozta a sebesség világa. Szorgalmasan gyakorolt, néhány hónap elteltével pedig már azonos autókkal körözött, mint amikkel Ayrton is kiskorában. 1993-ban az egymás elleni versenyeiken többször is megverte nagybátyját, jóllehet Ayrton inkább szórakozáskánt fogta fel ezeket a viadalokat. Ayrton mindig jó véleménnyel volt Brunoról: „Ha úgy gondolják, hogy jó vagyok, akkor várják csak ki, míg látják az unokaöcsémet, Brunót versenyezni.”
Bruno már éppen azt tervezte, hogy versenykörülmények közt, komolyabb szinten is megméretteti majd magát, ám az élet közbeszólt. Az 1994-es San Marino-i Nagydíjon a Forma-1 legtragikusabb balesetének lehettünk szemtanúi. Senna a 6. körben a Tamburello-kanyart nem tudta bevenni, és egyenesen a betonfalnak ütközött. Helikopterrel szállították kórházba, ahol már nem tudták megmenteni az életét.
A tragédiát követően Bruno szülei hallani sem akartak a fiú versenyzői karrierjéről, igen rövid pórázon tartották őt, és édesapja nyomdokain képzelték el a jövőjét. Ám sikeres vállalkozását vezető édesapját is elveszítette 1995-ben egy motorbaleset következtében. Ettől kezdve édesanyja viselte Bruno gondját, és
ő igazgatta a gyerekek támogatására létrehozott Ayrton Senna Alapítványt is.
Bruno miután elvégezte a középiskolát, nagybátyjához hasonlóan úgy kezdte meg Angliában karrierjét, hogy korábban egyetlen versenyen sem állt rajthoz. Az évek alatt azonban nem gyűjtött kellő rutint és tapasztalatot, hiszen utoljára még kisgyerekként Ayrton oldalán gyakorolhatott.
A család közeli barátja, valamint Ayrton egykori csapattársa, Gerhard Berger beszélte rá Brunot és családját az európai kalandra. Vele tartott Bianca nevű nővére is, aki a mai napig intézi Bruno ügyeit. Berger kapcsolatai gyümölcsözőnek mutatkoztak, hiszen az ifjú Senna lehetőséget kapott a Carlin Motorsport vezetőitől, még pedig az angol Formula BMW bajnokságon. Nem vallott szégyent, és felvette a versenyt a jóval tapasztaltabb ellenfeleivel, aminek jutalma egy F-3-as szerződés lett.
A nyilvánosság előtt 2004 októberében mutatkozott be, a Brazil Nagydíjon mehetett néhány kört a Lotus 98T kódjelű modellel, amivel Ayrton két versenyt is nyert.
Még ugyanebben az évben szerepelt az Ázsiai Formula Renault Challenge nevű bajnokságban, ahol a makaói futam után állhatott fel először a dobogóra, annak is a második fokára, megelőzve ezzel a Toro Rosso 2006-2007-es pilótáját, Scott Speedet.


Irány a Formula 3 

A Räikkönen Robertson Racing felfigyelt az ifjú Senna fékezhetetlen vezetési stílusára. A csapatot 2007 F1-es világbajnoka, Kimi Raikkönen, valamint menedzserei, David és Steve Robertson működtetik. A kezdeti nehézségeken gyorsan úrrá lett, így a szezon eredménytelenebb periódusát követően sikert sikerre halmozott. Silverstone-ban a második rajtkockából indulhatott, és ezzel a versenyen a harmadik lett. Nürburgringen megszerezte élete első pole-pozícióját, a versenyen aztán a második helyet csípte meg. A végén 75 pontot gyűjtött, ami a 10. helyhez volt elég. Csapattársát nem sikerült legyőznie, de a csapat továbbra is mindenben támogatta a brazil versenyzőt.
2006-ban a bajnokság 3. helyén végzett 229 ponttal a tarsolyában.


2007-GP2

Egy újabb előrelépés következett, hiszen Bruno szerződést kötött a Red Bull Racing támogatásával együttműködő Arden International csapatával. Senna csapattársa a főszezon nagy részében a dél-afrikai Adrian Zaugg volt, az utolsó valenciai versenyhétvégén Filipe Albuquerque kapott bizonyítási lehetőséget.
Már a bajnokság harmadik futamán megszerezte első győzelmét, nagy fölénnyel maga mögé utasítva a világbajnokság két élharcosát, Timo Glockot és Lucas di Grassit. A francia hétvégét megelőző négyhetes szünetben alkalma nyílt a Ferrari Challenge Pirelli Kupán vendégszereplőként részt venni. A Ferrari 430 volánja mögött mindkét futamon pole pozícióból indult, ahonnan nem is talált legyőzőre. A sikeres GP2-es szezonon túl 3 dobogós helyezést, ebből egy futamgyőzelmet tudhat maga mögött. 34 pontjával a bajnokság 8. helyén fejezte be a viadalt.
2008-ban a konstruktőri címvédő Sport International istállóhoz igazolt, ahol az előző évi bajnok, Timo Glock helyére érkezett. A cél nem volt más, mint a bajnoki cím megszerzése. Csapattársa az indiai Karun Chandhok volt. Bruno az év végére 64 pontot gyűjtött, és ezzel a második helyet szerezte meg.


Forma-1 és DTM-es tesztek


Formula-1-es versenygépet először 2008-ban próbálhatott ki. A Honda megkeresésére a tesztszezon első gyakorlásán, Barcelonában körözhetett az RA108-as kódjelű konstrukció átalakított hibrid modelljével. Kollégája, egyben riválisa Lucas di Grassi volt. A teszten tapasztalt versenyképesség és a mérnökökkel való gördülékeny munka figyelembevételével döntött volna a japán csapat vezérkara, melyik versenyzővel kötnek szerződést 2009-re. Ám 2008 év végén a Honda vezérigazgatója bejelentette, hogy a gyár nem kíván tovább részt venni a Formula-1-ben. A csapat eladása körüli huzavona kezdetét vette, február közepén még olyan hírek láttak napvilágot, amelyben közölték, nincs messze a megállapodás időpontja. Ross Brawn, aki felvásárolta a csapatot azonban inkább a tapasztaltabb Rubens Barrichello mellett döntött.


Le Mans Series
Bruno Senna 2009-ben tehát lemaradt a Forma-1-ről, majd rövidke DTM-es szerepvállalása után úgy döntött, kipróbálja magát hosszútávú versenyzőként. A sikeres tesztprogram után egy éves szerződést írt alá a francia Oreca istállóval. 12 pontjával a 16. helyen végzett az 5 versenyből álló sorozat összesítésében.


Forma- 1

2009 október 30-án hivatalosan is bejelentették: Bruno Senna 2010-ben a spanyol Campos Meta 1 csapatában áll rajthoz a királykategóriában. Senna nem fizetett az ülésért, ennek ellenére mellette döntött a csapatvezető, Adrián Campos.











(Forrás: motorizado.wordpress.com)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése