2010. február 13., szombat

Felipe Massa

Felipe Massa 1981. április 25-én született São Paulo-ban.

Gokartos évek

A brazil 9 évesen kezdett gokartozni a Paulista Micro A gokartbajnokságban, ahol 4. helyezést ért el összesítésben. Legnagyobb sikere a gokartban a brazil bajnokságban megszerzett 3. helyezése volt.

Váltás a forma autókra

1998-ban a brazil Forma Chevrolet sorozatba került, amit második évében meg is nyert.
2000-től európai bajnokságokban szerepelt, az olasz és az európai Forma Renault sorozatot is első éveiben megnyerte. 2001-ben a Forma 3000-ben versenyzett, ahol szintén debütáló évében bajnok lett. Erre a teljesítményre figyelt fel a Sauber Petronas Forma 1-es csapat is, és előbb tesztlehetőséget majd versenyzői állást ajánlott fel Felipének 2002-re.

A Forma 1-ben – Sauber I.

Első szezonjában a 12. helyen végzett (4 pontot szerzett), ám a sok elkövetett hiba miatt nem hosszabbították meg a szerződését 2003-ra. De a Ferrari felfigyelt rá, így tesztpilótai lehetőséget biztosított számára.

Sauber II.

2004-re ismét a Sauber pilótája lett, ismét a 12. helyen zárva az évet, ezúttal 12 pontot gyűjtve.
2005-ben a 13. helyet szerezte meg 11 ponttal.

A legfontosabb állomás – Ferraris évek

2006-ban elérkezett a nagy lehetőség Felipe számára: a Ferrari egyik hivatalos pilótája lett Michael Schumacher mellett. Az évet a 3. helyen zárta Alonso és Schumacher mögött 80 ponttal. Isztambulban megszerezte élete első győzelmét, majd az évadzáró futamon, Brazíliában ismét nyerni tudott.
2007-ben újabb 3 futamgyőzelmet könyvelhetett el, sokáig harcban állt a világbajnoki címért, ám végül lecsúszott róla és a 4. helyen végzett az összetettben, 94 pontot gyűjtve.
2008 volt az az év, amire egyértelműen a legbüszkébb lehetett Massa. Az utolsó versenyig, sőt az utolsó kanyarig esélyes volt a világbajnoki címre, ám végül minden idők valószínűleg legdrámaiabb végjátékát produkálva, Hamilton mögött a 2. helyen végzett csak az összetettben 97 ponttal. Az évad folyamán 6 futamgyőzelmet szerzett (köztük a harmadik isztambuli győzelmével, ami ritkaságszámba megy).

2009 – mélypont és majdnem tragédia

Ha 2008 Massa eddigi legjobb éve lehetett, akkor minden bizonnyal 2009 a legrosszabb. Az évad kezdetétől szenvedtek a nagy gyártók (így a Ferrari is), pontokat is alig tudtak gyűjteni. Massának az első 4 futam után még nem állt pont a neve mellett. Aztán jött egy pár pontszerző helyezés, majd a számára 2009-ben utolsó, Magyar nagydíj. Az időmérő edzés második szakaszában, egy, a Barrichello autójáról elszabadult rugó fejen találta, és azonnali eszméletvesztéssel a gumifalba csapódott. Amint lehetséges volt kórházba szállították ahol arc- és homlokcsonttöréssel megműtötték. Másfél hétig feküdt a budapesti ÁEK-ban, majd családjával együtt hazarepült Brazíliába, ahol folyamatos gyógykezelések után hamarosan rendbe jött.
2010-ben készen áll rá, hogy újra versenyezzen, a csapattársa Fernando Alonso lesz.

Magánélete

Felipe 2007-ben nősült meg, felesége Raffaela Bassi Massa. Első gyermekük, a kis Felipe pontosan a 2. házassági évfordulójukon született meg.
Massa amikor csak teheti, mindig részt vesz a pilótaválogatott meccsein, mivel egyik legfőbb hobbija a futball.

Felipe és a rajongók?

Massa szívesen kihagyná ezt a részét a felhajtásnak. Jól láthatóan nem azzal van a gondja, amikor csendesen és türelemmel kivárja mindenki a sorát, hanem amikor elkezdenek felé nyomulni és tolakodni, ezzel veszélyeztetve az ő épségét is. Nem egyszer lehetett ezt észrevenni nála, és olyan is volt, hogy inkább elmenekült a rajongók tömege elől, minthogy valami baja essen. Ezt leszámítva, ha kedvesen közelítenek hozzá, ő is kedvesen reagál, lehet vele akár közös képeket is készíteni.















(kép forrása: www.glassrbije.org)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése