2010. február 13., szombat

Fernando Alonso

Korán kezdte a gokartozást
Fernando Alonso Diaz 1981. július 29-én született Spanyolország Asztúria tartományának székhelyén, Oviedoban.

Fernando kifejezetten korán barátkozott össze a gokartokkal. Mindössze két és fél éves volt, amikor az édesapja által készített gokartot kezdte el hajtani. A négykerekűt eredetileg José Luis a kislányának, Lorenának szánta, de aztán Fernandot jobban érdekelte a dolog. Még csak 3 éves volt, amikor elindult élete első versenyén. Mivel 10 éven aluli gyerekek nem kaptak szövetségi licencet, ezért Alonso édesapja a többi hasonló korú fiú szüleivel saját versenysorozatot indított el. Ennek persze igen nagy haszna lett, amikor Fernando elindult a nagy versenyeken sorra legyőzte a hasonló korú, nála jóval kevesebb tapasztalattal rendelkező vetélytársait. Több korosztályos spanyol bajnokságot nyert, első világbajnokságát 1996-ban szerezte a gokart szakág junior korcsoportjában.
Gokartos éveibe
n figyelt fel rá Adrian Campos, aki 1999-ben az Open Movistar, vagyis a Formula Nissanban vitte a spanyol srácot. A menedzser csapatában, az Adrian Campos Motorsport pilótájaként Fernando meg is nyerte a bajnokságot. Az év végén lehetőséget kapott, hogy először próbálhasson ki egy F1-es gépet, a jerez-i pályán tesztelte a Minardit.
A következő idényben a Forma-1 előszobájának nevezett bajnokságban a Formula-3000-ben versenyzett az Astromega csapat színeiben, összetettben a 4. helyen sikerült végeznie.

Kivárás
Flavio Briatore menedzseri szerződést kötött vele. A Minardi eladás alatt állt, így nem szerződtethették le Fernandot. Akkor még Briatore a Minardit támogatta, de kilátásban voltak a tervek, hogy 2002-től a Benetton utódjából saját csapata lesz. Így 2001-re beültette Paul Stoddart csapatához, hogy aztán a következő évben már az olasz vezette Renaultnál versenyezhessen
majd. Ebben az évben Fernando együtt debütált Raikkönennel és Montoyával. A Minardit nem igazán nevezhettük versenyképesnek, úgyhogy nem nagyon tudott villogni első évében a spanyol.
2002-ben a Renaultnak már megvolt a pilótapárosa, Trulli és Button személyében, így Alonsonak (a tervekkel ellentétben) maradt a tesztpilótai állás. Azonban nemcsak a Renault-t tesztelte az évad során, lehetőséget kapott egy Jaguar kipróbálására is. Nagy meglepetést szerzett, ugyanis jobb időt futott, mint Irvine.

Bonjour!
Ezek után természetesen a következő évben már a Renault versenyzői ülés
t adott neki, Button helyére ülhetett be. Egyből el is kezdte döntögetni a rekordokat. A Maláj GP időmérőjén a legfiatalabb edzéselső címét szerezte meg, ezzel a legfiatalabb pole pozíciós versenyző is lett. A futamon (betegen) a 3. helyen végzett, amivel a legfiatalabb dobogón végzett pilótává vált. A Magyar Nagydíjon megszerezte élete első futamgyőzelmét, nem meglepő módon a legfiatalabb futamgyőztes címét is begyűjtötte. (Ezeket a címeket ma már Vettel birtokolja.) Ebben az évben egy nagyobb balesetet is elszenvedett. Az esős brazil futamon Webber Jordanjének elhagyott kerekére nagy sebességgel hajtott rá, ami úgy megdobta a gépét, hogy először a bal, majd a jobb oldali védőkorlátnak vágódott neki. Szakértők szerint életét az idényben bevezetett HANS (fej- és nyakvédő) mentette meg, így hála Istennek sértetlenül úszta meg a balesetet. A versenyen másodikként futott be, de mivel bevitték a kórházba kivizsgálásra, így a dobogóra nem állhatott fel, hogy átvegye a díját. Az idényt a 6. helyen zárta 55 ponttal.
2004-ben nem sikerült futamot nyernie, a csapat egyetlen futamgyőzelmé
t Trulli nyerte Monacoban. Az olasznak azonban főnökével megromlott viszonya miatt még az évad során távoznia kellett a Renaulttól. A spanyol srác a szezont a két Ferraris és Button mögött a 4. helyen zárta.

Két év királyság
Aztán jött az első világbajnoki cím éve. Miután Trulli elhagyta az istáll
ót, Giancarlo Fisichella lett a csapattársa. A 2005-ös bajnokságban legnagyobb kihívója Kimi Raikkönen volt. Alonso 7 győzelmet és 8 dobogós helyet jegyzett az idényben. A McLaren megbízhatósági- és motorproblémáinak eredményeként Kimi többször kényszerült feladni a versenyt, mint Fernando. Alonsot 24 évesen és 59 naposan a legfiatalabb világbajnokká avatták. A szezont követően az Asztúria hercege címet is megkapta.
Az év végén azonban meglepő bejelentést tett, 2007-től a McLarennél
versenyez tovább.
Elég fura kettősség uralta így a 2006-os idényét, hiszen a francia csapat
tal a címvédésre törekedett, úgy, hogy közben tudta, hogy a szezon után búcsút int nekik. Legnagyobb küzdelmeit Schumacherrel vívta, de aztán sikerült megtörnie a németet, 7 győzelmével és 7 második helyével 2. világbajnoki címét is megszerezte Brazíliában.
Óriásit küzdöttek a fiúk Sao Paulóban, az utóbbi évek egyik legemlékezetesebb futama volt. Schumacher a visszavonulása előtti utolsó versenyét teljesítette ig
azi harcos módjára, Massa hazai közönsége előtt zöld-sárga Ferrari mezben győzedelmeskedett, Alonso pedig a dobogó második fokán pezsgőzve ünnepelte meg újabb világbajnoki győzelmét.

Ez nem jött be…
McLarenes év, 2007. Újonc csapattársat kapott, Hamiltont, akivel az évad során többször is összetűzésbe került. Az ezüstökhöz való átigazolás nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, nem is érezte jól magát a
csapatnál. Ezt pedig még csak tetézte a kémügy, aminek következményeként a csapatot kizárták a konstruktőrök versenyéből. Az idény elején még elég nagy eséllyel indult neki az újabb címvédésnek, de Hamilton és Raikkönen is pályázott a címre. Szoros végeredménnyel zárták az évet: az utolsó futam előtt még csak a 3. helyen álló Kimi Raikkönen 1 pont előnnyel (110 pont) megszerezte a világbajnoki trófeát, mögötte pedig a két McLaren-es pilóta Lewis Hamilton és Fernando Alonso mindketten 109 ponttal.

Vissza a franciákhoz
2008-ra visszament a Renaulthoz 1+1 éves szerződéssel. Csapattársa az újonc Nelson Piquet jr. lett. A kocsi versenyképessége Alonso távozásával visszaesett, és erre az évre sem igazán sikerült kijavítani a fejlesztések hibáit, sőt. Két győzelmet szerzett Szingapúrban és Japánban. Összetett 5. lett 61 ponttal.
2009-re maradt a francia istállónál, de egyik legrosszabb idényét zárta, 9. összetett helyével, dobogóra is mindössze csak egyszer állhatott fel.

Végre tuti, nemcsak pletyka!
2009 végén a régóta tartó pletyka, mely szerint a Ferrari leigazolja Ferna
ndot, hivatalossá vált. A spanyol nyilatkozatai szerint még egy évvel előbb is, mint ahogyan azt eredetileg tervezték.
A következő szezont Felipe Massa csapattársaként teljesíti majd. Elmondása szerint nagy inspirációt jelent neki Schumacher visszatérése, reményei szerint még egyszer legyőzve a németet begyűjti majd 3. világbajnoki címét is a Ferrarival.

Egy kis plusz
Fernando 2006-ban feleségül vette Raquel del Rosario Maciast, egy spanyol együttes, az El Sueno de Morfeo énekesnőjét. A pár Svájcban, a Genfi-tó partján él.
Fernando egyik hobbija a bűvészkedés, többször mutatott be kártyatrükköket még a riportereknek is. Kedveli a pókerezést és a kerékpározást. Legjobban azonban a labdarúgásért rajong, nagy szurkolója a Real Madridnak és a Nazionale di Piloti-t (F1-es
pilóták labdarúgócsapata) többször erősítette.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése