2010. február 10., szerda

Force India

Az első indai illetőségű csapat 2008-tól tevékenykedik a száguldó cirkuszban. Az egyetlen évadot megélő holland Spyker csapatot vásárolta fel 2007-ben Vijay Mallya.
A motorszállítót az elődtől örökölték, így Ferrari erőforrások hajtották a gépezetet.
A pilótapárosa 2008-ban és 2009-ben is: Giancarlo Fisichella és Adrian Sutil. Sutil még a Spykernél versenyzett, Mallya úgy döntött ők is alkalmazni fogják. Fisichella 2007-ben a Renaultnál vezetett, de miután Alonso visszatért a csapathoz a következő évben az olasznak mennie kellett. Nagy tapasztalatának köszönhetően jó alapot szolgáltatott az új gárdának.


A kezdő idényben a mezőny leggyengébb csapata volt, nem sikerült pontot szerezniük. Legemlékezetesebb futamuk Monacoban volt. Az esős szabadedzéseken már látszott, hogy Sutilnak kedvez a szélsőséges időjárás. A futamon is szakadt. Hét körrel a kockás zászló előtt Sutil a 4. helyen körözött, amikor a mögötte lévő Raikkönen a kikötőnél nem tudott kellő mértékben lefékezni, és belekoccolt a Force Indiába. Nagy csalódás volt, hogy fel kellett adnia a versenyt.


2009-re szerződést kötöttek a McLaren-Mercedessel, így az évadot Mercedes motorral és McLaren alkatrészekkel teljesítették. Nagy előrelépést jelentett ez a csapatnak, sokat fejlődött a konstrukció. Legfontosabb versenyeredményüket a Belga Nagydíjon érték el. Fisichella megszerezte a csapat első pole pozicíóját, vasárnap pedig Raikkönen mögött a második helyen ért célba. A Force India első dobogós helyezését jegyezhette. Az olasz pilóta akkora sikert aratott, hogy a következő futamtól, már a Ferrari színeiben versenyzett. Leváltotta a sérült Massát helyettesítő Luca Badoert. Helyét a Force Indiánál a tesztpilóta, Vitantonio Liuzzi vette át.
Az Olasz Nagydíjon Sutil parádézott. Az időmérőn a második legjobb időt futotta, a verseny leggyorsabb körét teljesítve pedig a 4. helyen végzett, 5 ponttal gyarapítva az istállót. Az évad hátralevő részében is megvillantotta néhányszor tehetségét. Japánban az időmérőn a 4. legjobb időt futotta, de sárga zászlós előzés miatt 5 helyes rajtbüntetést kapott. A Brazil Nagydíj kvalifikációján viszont a 3. legeredményesebb pilóta volt, sajnos a versenyt feladni kényszerült. Az istálló összetettben igaz, hogy csak a Toro Rossot tudta megelőzni, de 13 pontot gyűjtöttek.

2010-re is marad a Sutil-Liuzzi páros. Az új konstrukciót a VJM03 névre keresztelték, amit Mercedes motor hajt.
A tavalyi fejlődést látva, nem lenne csoda, ha a 2009-es meglepetés-helyezést most több követné, a jó kvalifikációs eredmények megszokottá válnának, a csapat pedig a középmezőnybe kerülne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése