2010. február 4., csütörtök

Kamui Kobayashi

Kamui Kobayashi 1986. szeptember 13-án látta meg a napvilágot Japánban.


Kamui 9 évesen ült először gokartba, s mint újonc rögtön a 3. helyen végzett a SL Takarazuka Tournament nevű versenysorozat kadet kategóriájában. A következő hét év azért is fontos Kamui életében, mert 4 bajnoki címet zsebelt be. Ezek között a Toyota szervezésében is útjára indított Japán Nemzeti Bajnokság szerepel, ahol nem talált legyőzőre, szintén a kadetek közt. A 2004-es év sorsdöntő évnek is nevezhető Kamui életében, hiszen ekkor kötött szerződést a Toyota japán gyári csapat pilótanevelő akadémiájával. Még ugyanebben az évben az Olasz Formula-Renault bajnokságán vett részt, amelynek végén a 7. helyen végzett. Ám 2005-ben mindenkit maga mögé utasítva győzedelmeskedett ezen a bajnokságon a Tatuus FR2000-es volánja mögött. Ezzel egyetemben egy másik sorozatban is részt vett, mégpedig a Formula Renault 2.0 Európa Kupában is.
A Formula-3 Euro Seriesben jól debütált, hiszen három dobogójával és 34 pontjával az összetett 8. helyén fejezte be a szezont, az újoncok között azonban nem talált legyőzőre.
Ezen kívül rajthoz állt az F-3-as pilóták számára évente megrendezett futamokon is.


Milyen változást tartogatott az immáron ígéretes Forma-1-es karrier elé néző Kamuinak a 2007-es év?


Nos pályafutását a Toyota tesztpilótájaként folytathatta, de ugyanakkor az F-3-ban is versenyzett. A bajnokságban a 4. helyen végzett, olyan nevek mögött, mint Sebastian Buemi, aki a 3. lett, Nicolas Hülkengerg, és a bajnok Romain Grosjean.


GP2, a Forma-1 előszobája


Kamui a DAMS csapat versenyzőjeként kezdhette meg az évadot a GP2-ben. Sepangban és Sahírban megnyerte a sprintfutamokat, de Bahreinben sem ment rosszul, ahol a 3. helyet szerezte meg. Neve mellett szerepel még két leggyorsabb kör is. Végül 22 ponttal a tarsolyában a 6. helyen zárja a bajnokságot.
2009-ben is sikerül megtartania helyét a csapatánál. Az Ázsia sorozatban végül diadalmaskodni tudott úgy, hogy csapattársát 20 ponttal előzte meg.


Forma-1


Kamui 2007. november 16-án írta alá a Toyota szerződését. Eszerint a távozó Franck Montagny helyére érkezett meg a csapat teszt-, és egyben harmadik számú pilótájaként is. A 2008-as és 2009-es évben főként a téli és évközi teszteken segítette a csapat munkáját. Az tavalyi Japán Nagydíj pénteki napján debütált a száguldó cirkuszban, ahol Timo Glockot helyettesítette. Végül azonban ennyivel be kellett érnie, de csupán ezen a hétvégén. Brazíliában aztán ismét Glock helyére lépett, aki a Japán Nagydíj időmérő edzésén elszenvedett balesete miatt kihagyni kényszerült a Brazil Nagydíjat. Kobayashi az esős időmérőn a 11. helyen zárt, a futamon pedig fantasztikus teljesítményt nyújtva hívta fel magára a figyelmet. 19 körön keresztül maga mögött tartotta a most már világbajnok Jenson Buttont, de a magabiztos előzési manővereit se felejtsük el! A szezonzáró Abu Dzabiban pedig hozta az Interlagosi formáját.
2010-ben a Sauber versenypilótájaként láthatjuk.















(kép forrása: gforcef1.wordpress.com)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése