2010. február 4., csütörtök

Pedro de la Rosa

Pedro Martínez de la Rosa Barcelonában született 1971. február 24-én.


A kezdetek


De la Rosa versenyzői pályafutása nem a szokásos módon – gokarttal – indult el. Eleinte rádióirányítású autóversenyzéssel foglalkozott, 1983 és 87 között kétszer nyerte meg ezt a sorozatot. Ezután jöhetett a gokart, 1988-ban kezdett versenyezni a sportágban.


1989-ben a Spanyol Formula Fiat, majd 1990-ben a Spanyol Formula Ford kategóriákban versenyzett, mindkettőben első helyen végzett. Még 90-ben elindult a Brit Formula Ford bajnokságban is. 1991-ben a Spanyol Formula Renault sorozatban indult, három dobogós helyezéssel a negyedik helyen végzett. 1992-ben versenyzett mind a spanyol, mint a brit Formula Renault bajnokságban, és mindkét bajnokságot az első helyen fejezte be.


A következő két évben is több bajnokságban indult el, kisebb-nagyobb sikerekkel, majd 1995-ben megnyerte a Japán Formula 3-as bajnokságot, 1997-ben pedig a Formula Nippon és a All Japan GT bajnokságokat is.


Forma 1-es évek

De la Rosa 1998-ban csatlakozott a Jordan csapathoz, mint tesztpilóta. 1999-re az Arrows-nál már pilótai ülést kapott, ahol rögtön az első futamán pontot tudott szerezni – igaz, hogy utána egész évben nem adódott több ilyen alkalom. 2000-ben már két futamon tudott pontot érő helyen végezni, majd 2001-re átszerződött a Jaguar csapathoz, ahol három egységet szerzett. A következő év mélypont volt de la Rosa számára, nem tudott még pontot sem szerezni, az év végén pedig menesztették a csapattól.



2004-től a McLaren tesztpilótája lett, első évében nem adódott különösebb lehetősége, ám 2005-ben Montoya vállsérülése miatt ő vezethette az egyik autót a Bahrein-i nagydíjon, ahol mindjárt sikerült is megfutnia a verseny leggyorsabb körét.


2006-ban szintén Montoya helyét kellett átvennie, ám ezúttal nem csak egy futamra, hanem az évad második felére. Élete egyetlen dobogós helyezését a Magyar nagydíjon érte el, Jenson Button mögött a második helyen végzett. 2007-re a McLarenhez érkezett Fernando Alonso, így joggal reménykedhetett de la Rosa, hogy akár két spanyol is versenyezhet egy csapatnál. A wokingiak végül Hamilton mellett döntöttek, így Pedro számára ismét a tesztpilótai státusz maradt.


Hosszas várakozások után, a Sauber istálló bejelentette a 2010-es versenyzőit: Kamui Kobajasi mellett a második számú pilóta Pedro de la Rosa lesz. Tehát egy újonc mellé egy tapaszalt pilótát választottak, amit ha az autó megfelelő lesz, de la Rosa minden bizonnyal meg fog hálálni.


És hogy Pedro hogy viszonyul a rajongókhoz?


Ezidáig egyszer volt alkalmam vele személyesen találkozni, akkor is extrém körülmények között: a szokásos edzéstervét teljesítve éppen futni ment Budapest utcáin. Mikor megállítottuk őt, nagyon kedvesen fogadott minket, szívesen írt alá és fényképezkedett velünk. Összességében tehát igen pozitív benyomást keltett, olyan ember lehet aki igyekszik teljesíteni a rajongók által felállított kéréseket, kérdéseket.


(kép forrása: cochescompeticion.com)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése