2010. február 16., kedd

Lewis Hamilton

Lewis Carl Davidson Hamilton 1985. január 7-én született Stevenage-ben (Hertfordshire), Nagy-Britanniában. A Forma-1 történetének első színes bőrű versenyzője és egyben világbajnoka is.


Hamilton karrierje nyolcévesen kezdődött, amikor gokartozni kezdett.
2000-ben versenyzett először formaautóval. 2002-ben és a következő évben is a brit Formula Renault sorozatban folytatta pályafutását, még pedig a Manor Motorsportnál. 2002-ben harmadikként zárta a bajnokságot, 2003-ban viszont már megnyerte azt.
2004 és 2005 következett. Hamilton elindult az Európai Formula 3-as bajnokságon. Míg 2004-ben a Manor Motorsporttal csak 5. lett, a rákövetkező évben az ASM versenyzőjeként megnyerte a sorozatot. Ezután már csak a GP2 következhetett, amit első nekifutásra meg is nyert 2006-ban az ART csapattal. 2007-ben már az autósportok királykategóriája, a Forma-1 következett.


Karrierje indulása egy élcsapatnál…


Lewis 2007-ben kezdte meg pályafutását a McLaren Mercedes csapatnál, ahol a kétszeres világbajnok, Fernando Alonso lett a csapattársa. Azt már régóta tudni lehetett, hogy Ron Dennis a McLaren akkori csapatfőnöke már korán felfedezte a brit pilótában a tehetséget, így nem volt kérdés, hogy leszerződteti-e vagy sem a későbbiekben. A 2007-es év nem csak sikerekben, de kihegyezett ellentétekben sem szerénykedett. A szezon során elmérgesedett a két versenyző kapcsolata, így egyikőjük sem tudott kellőképpen a versenyekre figyelni. A konfliktusok csúcsa a Magyar Nagydíj lett, ahol Alonso akadályozta Hamiltont az időmérő edzésen, viszont azt se felejtsük el, hogy Hamilton megszegte azt a megállapodást, ami szerint Alonsót előre kellett volna engednie az etap alatt. A spanyol világbajnok ezért öt helyes rajtbüntetést kapott. A futamot Hamilton nyerte.
Visszatérve a kezdetekre, Lewis már a bemutatkozó futamán dobogóra állhatott, hiszen a 3. helyen fejezte be a futamot. Ezt követően nyolcszor ismét dobogós lett, és a számára addig idegen pályákon aratta első két győzelmét. A nyári időszak során azonban elpártolt a szerencse mellőle, de ennek ellenére is egy kiváló idényt zárhatott a fiatal brit fiú. Első évében rögtön a második helyen végzett az egyéni bajnokságban.


2008-bajnok avatás


Lewis Hamilton személyében minden idők legfiatalabb világbajnokát avathattuk fel a Forma-1-ben. És tette mindezt úgy, hogy csupán a második idényét töltötte a száguldó cirkuszban.
Na de nézzük az előzményeket!
2008-ban új csapattársat kapott, még pedig a finn Heikki Kovalainen szemében. Kezdjük rögtön Ausztráliával, ahol azon kívül, hogy Hamilton diadalmaskodott, egyéb emlékezetes esemény nem történt. Azután következett néhány pechesebb hétvége, majd Barcelonaban újra dobogóra álhatott a brit újonc. Mert még annak nevezhetjük, hiszen 2008-ban még csak a második évét kezdte meg! Talán nem véletlenül az egyik kuriózumnak számító futamon lett első Hamilton, aki ezzel 1968 után brit versenyzőként ismét győzni tudott Monacoban. A Kanadai Nagydíjon egészen az első boxkiállásig vezetett, de ami ezután következett, azt nem írhatjuk az emlékezetes pillanatok számlájára. A boxutca kijáratát lezárták a Safety Car beérkezése miatt, és ezt kihasználva a fél mezőny a boxba hajtott üzemanyagért és friss abroncsokért. Raikkönen és Kubica a piros lámpánál várták a zöld jelzést, Hamilton viszont nem figyelt, és hátulról beleszállt a finn versenyző kocsijába. A győzelem így elszállt.
A Brit Nagydíjon hatalmas fölénnyel győzni tudott, a következő futamokon pedig szépen gyűjtögette a pontokat. A végső harcban a Ferraris Massaval küzdött meg a világbajnoki címért. Rég láthattunk ennyire kiélezett harcot a Forma-1-ben. Felipe Massának a világbajnoki cím megszerzése érdekében az első helyen kellett végeznie a mindent eldöntő Brazil futamon, míg Hamiltonnak elegendő volt az 5. hely. Tehát fel volt adva a lecke mindkettőjüknek. A brit pilóta tartotta az 5. helyét, egészen két körrel a leintés előtt. Akkor ugyanis Sebastian Vettel megelőzte, Hamilton ezzel visszaesett a 6. helyre.
A Ferrari csapat már javában ünnepelt, örömük azonban korainak bizonyult. A verseny vége előtt egy kanyarral Hamilton az immár szakadó esőben utolérte a száraz pályás gumikon csúszkáló Timo Glockot. Ezt kihasználva Hamilton megelőzte Glockot, s így bejött az ötödik helyre, amivel a világbajnokságot így 98 ponttal, tehát egy pont előnnyel megszerezte.


A 2009-es év első fele nem a legíretesebbnek bizonyult Hamilton számára. Az évad első részében ugyanis technikai problémákkal küszködött a McLaren Mercedes csapata. Már a téli tesztek alapján is kiderült, hogy a brit gárda nem úgy teljesít, ahogy kéne. Talán némi pozitívum, hogy Hamilton a Hungaroringen és Szingapúrban is nyerni tudott az egyébként egész évben gyengélkedő McLaren Mercedessel.


2010-ben folytatás még mindig a McLaren Mercedesnél!


És hogy milyen a brit fiú a rajongókkal? Nos igazán kellemes csalódás. Egy váratlan helyzetben találkozhattam vele, és pozitívan csalódtam benne. Szóval akár van, akár nincs reflektorfény, a szurkolókat nem utasítja el.




















(kép forrás:topnews.in)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése