2010. február 16., kedd

Mercedes GP

A Brawn GP 2009 után, 2010-re új felállással és új csapatnévvel vág neki az évadnak. Többségében német tulajdonban áll a csapat, így nem lehet csodálkozni, hogy a pilótáik mind németek. Első és második számú versenyzőnek a 2006-ban visszavonult, majd 2010-re visszatérő Michael Schumachert, és a félig német félig finn Nico Rosberget szerződtették. Tesztpilótájuk Nick Heidfeld, aki kiszorult a versenyzői piacról.

Mercedes a Forma 1-ben

A Mercedes korábban csupán két évben szerepelt a Formula 1-es bajnokságban, még 1954 – 55-ben, amikor is mindkétszer megnyerték az egyéni világbajnoki címeket.
A Mercedes GP jogelődje, a Brawn GP egyik pillanatról – egyik évadról – a másikra tört fel a csúcsra. Ross Brawn a haldokló Hondát vette meg egy képletes összegért - 1 euróért -, és ekkor még senki sem sejthette, hogy miket fognak véghezvinni pár hónap alatt.
A Honda gyári csapatként 2006 óta volt jelen a száguldó cirkusz világában, miután 2005-ben felvásárolta a BAR összes részvényét, ezzel pedig kizárólagos tulajdonossá vált. A csapat első évében futamgyőzelemnek örülhetett, Jenson Button szerezte meg a katartikus Magyar nagydíjon. A hátralévő futamok mindegyikén pontot tudott szerezni, erre egyedül ő volt képes abban az évben. A bajnokságot így a 4. helyen fejezték be.
A következő két év volt a csapat számára a mélypont, csak sereghajtóként tudtak részt venni a futamokon. A kvalifikációkon rendre kiestek az első körben, és a futamokon sem voltak képesek javítani a helyezésükön. A két év alatt egyetlen dobogós pozíciót tudtak felmutatni, Barrichello-nak köszönhetően, aki az Angol nagydíjon a 3. helyre hozta be az autóját. 2008 decemberében a Honda bejelentette, hogy kivonul a Formula 1-ből, ám a csapatot felkínálta megvásárlásra. Sokáig úgy tűnt, hogy nem akad jelentkező, ám végül Ross Brawn az utolsó pillanatban, 2009 februárjában megvásárolta az istállót. Márciusban részt vettek az utolsó, barcelonai teszten, amit nagy meglepetésre az utolsó két napon a Brawn GP-s pilóták nyertek meg.

A Mercedes GP jogelődje – a Brawn GP 2009-es „ámokfutása”

A tesztek igencsak kedvező képet kínáltak a csapat számára, majd következett az évad első futama, az Ausztrál nagydíj. A szabadedzéseken is előkelő helyeken végeztek, ám az újabb igazi meglepetés előbb az első sor megszerzése, majd ugyanilyen felállásban – Button, Barrichello – a verseny megnyerése volt. Button elkapta a fonalat, a következő, Maláj futamot is megnyerte, igaz, hogy azt idő előtt félbeszakították, így csak fél pontot kaptak a pilóták és a csapatok. A harmadik, kínai nagydíjon Sebastian Vettel győzedelmeskedett, ám Button ekkor is odaért a dobogó legalsó fokára. A soron következő négy futamot – Bahrein, Spanyolország, Monaco, Törökország – ismét Button nyerte, jelentőssé növelve ezzel a pontelőnyét. A Brit nagydíj volt az első olyan az idényben, amikor Button nem állhatott fel a dobogóra (6. lett), de Barrichello így is tudta hozni a 3. helyet. Ettől kezdve Button egy kisebb hullámvölgybe került, az elkövetkező futamokon csak néhány pontot tudott szerezni, míg csapattársa, Barrichello megnyerte az Európa nagydíjat Valenciában. A következő, Belga nagydíj volt az első futam, amikor Button nem tudta befejezni a versenyt: már az első körben baleset miatt kiállni kényszerült. Az olasz nagydíj ismét egy kettős győzelmet hozott a Brawn GP-nek, Barrichello, Button sorrendben. A szingapúri nagydíjon csupán az 5-6. helyeken végeztek, Japánban még ennél is hátrébb, a 7-8. pozíciókban. A következő, Brazil nagydíj a figyelem középpontjába került, ugyanis itt megvolt már rá az esély, hogy Button és a Brawn-osok olyan behozhatatlan előnyre tegyenek szert, amivel világbajnokká avanzsálódhatnak. Tudtak is élni ezekkel a lehetőségekkel, Button az 5. helyen végzett, míg Barrichello a 8. lett. Ezzel együtt elnyerték az egyéni és a konstruktőri trófeát is, történetük során először és utoljára Brawn GP-ként.
Az utolsó, Abu Dhabi nagydíjra már tét nélkül utazott minden csapat, legfeljebb azt volt hivatott eldönteni ez a verseny, hogy ki végez a második illetve harmadik helyeken az egyéni bajnokságban. Vettel győzelmével bebiztosította a második helyét a végső elszámolásban, míg Button a 3. helyen ért célba, vagyis az évad végét még egy dobogóval ünnepelte.
2009 végén bejelentették, hogy mind Button, mint Barrichello távozik a csapattól. Az újdonsült világbajnok az előző év világbajnok csapatához, a McLarenhez, míg Barrichello a Williams-hez igazolt át.
2009 novemberében jelentették be, hogy a Mercedes-Benz felvásárolta a Brawn GP részvényeinek több mint 75%-át, és Mercedes GP-ként indulnak a 2010-es évadban.



















(kép forrása: cache.daylife.com)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése