2010. február 11., csütörtök

Robert Kubica

A Forma-1 történetének első lengyel versenyzője 1984. december 7-én született Krakkóban.


Nézzük milyen események tarkították a krakkói születésű versenyző életének korai szakaszát. Kubica 1995-ben kezdett el gokartozni, majd 1996-ban és a rá következő évben is megnyerte a korosztályos lengyel bajnokságot.
Profi karrierje 2000-ben indult a Formula-Renault tesztpilótájaként. 2003-ban már a Formula Three Euro Series következett. 2005-ben megnyerte a World Series by Renault sorozatot, aminek köszönhetően részt vehetett egy Formula-1-es teszten, még pedig a Renault csapatnál. Ezt követően a BMW-Sauber csapat leszerződtette a 2006-os évre, így Kubica a csapat 3. számú versenyzője lett. Feladatai közé tartozott a BMW versenyautóinak tesztelése, és a pénteki napokon való részvétel.


Mikor jött el a „nagy” nap Kubica életében?


A lengyel versenyző igazi Forma-1-es karrierje a 2006-os Magyar Nagydíjon kezdődött el, ahol is Jacques Villeneuve helyére ülhetett be. Élete első versenyén a hetedik pozíciót csípte el, de utólag kizárták a futamról, mivel az utána következő mérlegelésen a versenyautó valamint a versenyző összsúlya 2 kilogrammal kisebb volt a megengedettnél. Ne felejtsük el azonban az Olasz Nagydíjat, ahol a lengyel pilóta a harmadik helyen végzett.


Íme a 2007-es év történései:


Még mindig a BMW Sauber pilótája. Ebben az évben egy súlyos baleset szemtanúi is lehettünk a Kanadai Nagydíjon. Ezt azonban maradandó következmények nélkül megúszta. Legjobb eredménye ebben az évben három 4. hely: Spanyolország, Franciaország és Anglia.


2008-szerencsés fordulat


Az év elején megtáltosodott a BMW-Sauber, hiszen sorra hozta a dobogós eredményeket. Malajziában Kubica a hatodik helyről indulva feljött a második helyre. A Bahreini hétvégén pedig élete első pole pozícióját szerezte meg. Igaz, a versenyen már csak harmadik lett, de csapata így is átvette a vezetést a konstruktőri-világbajnokságban. De karrierje csúcspontját nem ezek az eredmények jelentették, hanem a Kanadai Nagydíjon elért győzelme, ami után átvette a vezetést az egyéni világbajnokságban. Ezzel Robert Kubica lett az első kelet-európai és egyben első lengyel versenyző, aki Formula-1-es versenyt nyert. Az idény második felében is sikerült a pontszerzésre koncentrálnia, bár ezek után a BMW-Sauber nem tudott több futamgyőzelmet biztosítani versenyzőinek. Kubica az év végén a 4. helyen zárta a bajnokságot.


Mélypont 2009-ben


A 2009-es év mindenképpen csalódást jelentett nemcsak a csapat tagjai számára, hanem a rajongóknak is, hiszen a BMW-Sauber egyáltalán nem úgy teljesített, ahogy azt várták volna. A lengyel versenyző csak a Török Nagydíjon szerezte meg a szezon első pontjait, ahol a 7. lett. Mivel ez az év semmilyen tekintetben sem nevezhető eredményesnek, nyugodtan kijelentjük, hogy katasztrofálisra sikeredett. Kubica csak a 14. helyen zárta a szezont mindösszesen 17 ponttal.


2010-től a Renault versenyzője.


Vajon hogyan viselkedik a rajongóival a lengyel pilóta?


Mint minden más pilóta, Kubica is jókora rajongótáborra tett szert eddigi pályafutása alatt. Úgy vettem észre, hogy a lengyel titán távolságtartó a rajongóival, és csak egy bizonyos határig engedi közel őket magához. Természetesen ahogy más is, ő is szereti, ha összehozza a sors honfitársaival. Nem egyszer, ha kérdeznek tőle valamit, arra válaszol is, persze úgy, hogy közben teszi a dolgát, és siet ki a pályára. Egyszóval Kubica nem szereti a felhajtást maga körül.










(Kép forrása: http://renaultf1.com/2010-Valence-Testing-Others.html?lang=en)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése