2010. február 12., péntek

Rubens Barrichello

Rubens Gonzales Barrichello 1972. május 23-án született Sao Pauloban, szüleivel az Interlagosi pálya mellett laktak. 1981-ben kezdte meg a gokartozást, a következő 7 év alatt 5 bajnoki trófeát halmozott fel. 17 évesen Európába költözött, megnyerte a GM Euroseriest, ’91-ben pedig Coulthardot legyőzve a brit Forma-3-as kupát gyűjtötte be. Rá egy évre már a Forma-3000-ben versenyzett, ahol összesítésben a 3. helyet sikerült megszereznie.

Rubens magánéletének legfontosabb alappillére felesége, Silvana Giafonne, és két fiuk, a 2000-ben született Eduardo és az 5 évvel fiatalabb Fernando.

Tanulóévek a Jordan-nél
Jött a Forma-1, a Jordan leszerződtette. Már a harmadik versenyén igen jól teljesített, a harmadik helyről volt kénytelen feladni a küzdelmet, technikai gondok miatt.
1994-ben tragédia árnyékolta be az autósportot. Imolában két versenyző vesztette életét, Roland Ratzenberger és Ayrton Senna. Ezen a hétvégén Barrichello is balesetet szenvedett, de komolyabb törést barátja –Senna- halála jelentette számára. Az évet a hatodik helyen zárta, és Spa-ban még élete első pole-ját is megszerezte. A ’95-ös és a ’96-os évadot is a csapatnál töltötte, azonban kiugró eredményt nem sikerült szereznie. Ekkor a Ferrari is megkörnyékezte, de végül csapattársa Eddie Irvine kapott lehetőséget arra, hogy Schumacher társa legyen. 1997-ben a Stewarthoz igazolt, ahol három évet töltött el kisebb sikerekkel.

Schumacher árnyékában
2000-ben aztán ülést cserélt Irvine-nal. A Ferrari pilótájaként Hockenheimben elsőként intették le a kockás zászlóval, összetettben pedig a 4. helyen zárt. A következő szezonban a 2. helyért küzdött Coultharddal. 2002 totálisan a Ferrari éve volt. A 17 versenyből 11 győzelmet Schumacher, 4-et pedig Barrichello jegyzett, összesítettben is a 2. helyen végzett. 2003 már izgalmasabb évad volt, Schumachert Kimi a végsőkig üldözte, Rubens csak 2 futamgyőzelmet gyűjtött, amivel a negyedik helyen zárt a végelszámolásnál. 2004 megint a Ferrari dominanciájáról szólt, Michael mögött a második lett. Az utolsó éve, amit az olasz csapatnál töltött, nem igazán volt hangos a sikerektől. Az autó nem volt versenyképes, amit csak tetőzött az egy versenyen több abroncsszett használatát tiltó gumiszabály.

Új lehetőség
A folytonos másodhegedűs szerep után új kihívást keresett a brazil pilóta, ezért a 2006-os szezonra a Hondához szerződött Jenson Button csapattársának. Az új Hondával a fiúk az erősebb középmezőnyt képviselték. A következő szezon azonban elég katasztrófálisan sikeredett. Barrichello – pályafutása során egyedülálló módon – nem gyűjtött egyetlen árva pontot sem, de Button sem tudott nagyon vitézkedni, csak 6 egységet szerzett a csapatnak.

2008-ban Rubens megdöntötte Ricardo Patrese rekordját, a legtöbb futamon induló pilóta címe immár az övé. Azonban ebben az évben is csak a pontokért tudtak küzdeni, de a csapat nem vesztette el a reményt a jövőbeni győzelmek iránt, hisz már Ross Brawn erősítette a gárdát.

Elérkezett a siker éve
Az év végén aztán a Honda meghökkentést okozva befejezte Forma-1-es szereplését. Hosszú találgatások után derült ki, hogy Brawn az, aki megmenti a pilótákat, felvásárolta ugyanis a csapatot, meghagyva ezzel a versenylehetőséget a brit-brazil párosnak. A csapatnak rettentően jól kezdődött az évad, kettős győzelemmel nyitottak és a továbbiakban is folyamatosan az élmezőnyben végeztek. Habár Rubens többször is szót emelt, miszerint a csapat nem hagyja nyerni, mert Jensont favorizálják, majdnem az évad végig üldözni tudta társát a pontversenyben. Kétszer győzött, Valenciában és Monzában. Végül bronzérmes lett, 77 ponttal.

Jövőre már a Williams színeiben kezdi 18. szezonját a Forma-1-ben, amivel új rekordot állít majd fel. Csapattársa a fiatal újonc GP2-győztes német srác, Nico Hülkenberg lesz.

(képek forrása: felső: f1pletyka.blog.hu, alsó: guardian.co.uk)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése