2010. május 9., vasárnap

Spanyol Nagydíj rajt-cél győzelemmel


Webber folytatta az immár 9 éves statisztikát, miszerint Barcelonában az győz, aki a pole-ból indul. Második helyen a lepattanókat értékesítő hazai ász, Alonso ért be, akit a közönség persze alig győzött ünnepelni. A dobogó alsó fokára pedig Vettel állhatott.

Miután az időmérőn a Red Bullok tönkreverték a mezőnyt, azért a futamon már nem ment nekik ilyen egyszerűen. Vettel autóján a verseny 3/4-énél fékprobléma lépett fel, így valami bravúros féktávokat számító kanyarodási technikával teljesítette a futam végét. Webbernek "sima" autózás volt a verseny, habár egyszer a lassításnál látható volt, ahogyan a autó elhagy egy kis aeroelemet.
A Mercedesnél a Schumachernek készült újítások igazán jól beváltak, hiszen a német a 4. helyen végzett, az idény eddigi legjobb helyezését érve el ezzel. A kerékcsere után pedig profin tartotta maga mögött a brit világbajnokot, Buttont. Rosbergnek ma nem igazán ment, a kerékcserénél bakiztak, aztán pedig hiába vállalt be egy újabb lágy keveréket, beragadt a mezőnybe, nem tudta kihasználni a jobb tapadást. A másik brit világbajnok, Hamilton is a bokszkiállás után szerzett pozíciót, megelőzte Vettelt. Két körrel a vége előtt azonban bal első defektet kapott és a sóderágyban fejezte be a versenyt, 18 pontot hagyva el.
A Ferrari, már az időmérő után szóbeszéddé váló F-csatorna kívánt félkezes vezetés miatt volt érdekes. Massa csendesen körözgetett végig 8 pontot szerezve. Alonso előbb Vettel fékproblémája, majd Hamilton kiesése után lépett feljebb egészen a 2. helyig.

A verseny vázlata:
Az időmérőn elért eredményekhez képest a következőképp változott a rajtsorrend: Petrov és Chandhok 5 helyes rajtbüntést kapott váltócseréért, a Virgineseket, Glockot és di Grassit is ugyanilyen szankció sújtotta, miután a csapat nem adta le időben az FIA-nak a versenyre tervezett váltóáttételeket.
A zöld lámpa kialvása után mondhatni simán jött el a mezőny. Az élen Webber Vettel-Hamilton szendvicsbe került, de végül mindkét fiút otthagyta, így a sorrend a rajt után nem változott. Igaz a háttérben Kubica és Rosberg lemaradtak. A 2. körben de la Rosa a bokszba kényszerült, bal hátsó defektet kapott. A 13. körben Liuzzi kezdte meg a kerékcserék sorozatát. A legjobban Hamilton és Schumacher járt a bokszlátogatással, a brit megelőzte Vettelt, a német pedig Buttont. A 25. körben Chandhokot éppen lekörözték, de Massát már nem engedte el, aminek következtében a brazilnak megsérült az első szárnya; érdekes, hogy a Ferrari ezután 1 mp-cel jobb időket futott. A futamon ketten is áthajtásos büntetést kaptak: először Buemi, majd Alguersuari is (egymástól függetlenül). Eközben az első négy helyen köröző pilóta meglógott a többiektől, akiket Schumacher kicsit visszatartott. A dobogó nem volt már kérdéses. Azonban a 44. körben jelezték Vettelnek a rádión, hogy beragadt az első szárnya, ezután 10 körrel behívták kerékcserére és fény derült a fékproblémájára is. Nagyobb harc a 15. helyért folyt, a két Nico között, amiből végül Rosberg jött ki jobban. Miután leelőzte Hülkenberget szárnya kapott a lágyabb keverékkel. Már kialakulni látszódtak a végső helyezések, amikor Hamilton bal első kereke felmondta a szolgálatot, a brit nem tudta behúzni a 2. helyet.

A következő futam jövő héten Monaco-ban lesz. Úgy néz ki, hogy a pilóták által kérvényezett dupla időmérő nem kerül bevetésre. Így viszont igen nagy tumultus várható a Q1-ben, a versenyen pedig érdekes lesz, miképpen oldódnak meg a lekörözések.

(Kép: AFP, f1hirek.hu)

1 Mark Webber RBR-Renault 66 Győztes 25
2 Fernando Alonso Ferrari 66 +24.0 18
3 Sebastian Vettel RBR-Renault 66 +51.3 15
4 Michael Schumacher Mercedes GP 66 +62.1 12
5 Jenson Button McLaren-Mercedes 66 +63.7 10
6 Felipe Massa Ferrari 66 +65.7 8
7 Adrian Sutil Force India-Mercedes 66 +72.9 6
8 Robert Kubica Renault 66 +73.6 4
9 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 65 +1 kör 2
10 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 65 +1 kör 1
11 Vitaly Petrov Renault +1 kör
12 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari +1 kör
13 Nico Rosberg Mercedes GP +1 kör
14 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes +2 kör
15 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes +2 kör
16 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth +2 kör
17 Jarno Trulli Lotus-Cosworth +3 kör
18 Timo Glock Virgin-Cosworth +3 kör
19 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth +4 kör
Ki Sebastien Buemi STR-Ferrari +24 kör
Ki Karun Chandhok HRT-Cosworth +39 kör
Ki Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari +48 kör
Ki Bruno Senna HRT-Cosworth
Ki Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése