Webber folytatta az immár 9 éves statisztikát, miszerint Barcelonában az győz, aki a pole-ból indul. Második helyen a lepattanókat értékesítő hazai ász, Alonso ért be, akit a közönség persze alig győzött ünnepelni. A dobogó alsó fokára pedig Vettel állhatott.
Miután az időmérőn a Red Bullok tönkreverték a mezőnyt, azért a futamon már nem ment nekik ilyen egyszerűen. Vettel autóján a verseny 3/4-énél fékprobléma lépett fel, így valami bravúros féktávokat számító kanyarodási technikával teljesítette a futam végét. Webbernek "sima" autózás volt a verseny, habár egyszer a lassításnál látható volt, ahogyan a autó elhagy egy kis aeroelemet.
A Mercedesnél a Schumachernek készült újítások igazán jól beváltak, hiszen a német a 4. helyen végzett, az idény eddigi legjobb helyezését érve el ezzel. A kerékcsere után pedig profin tartotta maga mögött a brit világbajnokot, Buttont. Rosbergnek ma nem igazán ment, a kerékcserénél bakiztak, aztán pedig hiába vállalt be egy újabb lágy keveréket, beragadt a mezőnybe, nem tudta kihasználni a jobb tapadást. A másik brit világbajnok, Hamilton is a bokszkiállás után szerzett pozíciót, megelőzte Vettelt. Két körrel a vége előtt azonban bal első defektet kapott és a sóderágyban fejezte be a versenyt, 18 pontot hagyva el.
A Ferrari, már az időmérő után szóbeszéddé váló F-csatorna kívánt félkezes vezetés miatt volt érdekes. Massa csendesen körözgetett végig 8 pontot szerezve. Alonso előbb Vettel fékproblémája, majd Hamilton kiesése után lépett feljebb egészen a 2. helyig.
A verseny vázlata:
Az időmérőn elért eredményekhez képest a következőképp változott a rajtsorrend: Petrov és Chandhok 5 helyes rajtbüntést kapott váltócseréért, a Virgineseket, Glockot és di Grassit is ugyanilyen szankció sújtotta, miután a csapat nem adta le időben az FIA-nak a versenyre tervezett váltóáttételeket.
A zöld lámpa kialvása után mondhatni simán jött el a mezőny. Az élen Webber Vettel-Hamilton szendvicsbe került, de végül mindkét fiút otthagyta, így a sorrend a rajt után nem változott. Igaz a háttérben Kubica és Rosberg lemaradtak. A 2. körben de la Rosa a bokszba kényszerült, bal hátsó defektet kapott. A 13. körben Liuzzi kezdte meg a kerékcserék sorozatát. A legjobban Hamilton és Schumacher járt a bokszlátogatással, a brit megelőzte Vettelt, a német pedig Buttont. A 25. körben Chandhokot éppen lekörözték, de Massát már nem engedte el, aminek következtében a brazilnak megsérült az első szárnya; érdekes, hogy a Ferrari ezután 1 mp-cel jobb időket futott. A futamon ketten is áthajtásos büntetést kaptak: először Buemi, majd Alguersuari is (egymástól függetlenül). Eközben az első négy helyen köröző pilóta meglógott a többiektől, akiket Schumacher kicsit visszatartott. A dobogó nem volt már kérdéses. Azonban a 44. körben jelezték Vettelnek a rádión, hogy beragadt az első szárnya, ezután 10 körrel behívták kerékcserére és fény derült a fékproblémájára is. Nagyobb harc a 15. helyért folyt, a két Nico között, amiből végül Rosberg jött ki jobban. Miután leelőzte Hülkenberget szárnya kapott a lágyabb keverékkel. Már kialakulni látszódtak a végső helyezések, amikor Hamilton bal első kereke felmondta a szolgálatot, a brit nem tudta behúzni a 2. helyet.
A következő futam jövő héten Monaco-ban lesz. Úgy néz ki, hogy a pilóták által kérvényezett dupla időmérő nem kerül bevetésre. Így viszont igen nagy tumultus várható a Q1-ben, a versenyen pedig érdekes lesz, miképpen oldódnak meg a lekörözések.
(Kép: AFP, f1hirek.hu)
1 | Mark Webber | RBR-Renault | 66 | Győztes | 25 |
2 | Fernando Alonso | Ferrari | 66 | +24.0 | 18 |
3 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 66 | +51.3 | 15 |
4 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 66 | +62.1 | 12 |
5 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 66 | +63.7 | 10 |
6 | Felipe Massa | Ferrari | 66 | +65.7 | 8 |
7 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 66 | +72.9 | 6 |
8 | Robert Kubica | Renault | 66 | +73.6 | 4 |
9 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 65 | +1 kör | 2 |
10 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 65 | +1 kör | 1 |
11 | Vitaly Petrov | Renault | +1 kör | ||
12 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | +1 kör | ||
13 | Nico Rosberg | Mercedes GP | +1 kör | ||
14 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | +2 kör | ||
15 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | +2 kör | ||
16 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | +2 kör | ||
17 | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | +3 kör | ||
18 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | +3 kör | ||
19 | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | +4 kör | ||
Ki | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | +24 kör | ||
Ki | Karun Chandhok | HRT-Cosworth | +39 kör | ||
Ki | Pedro de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari | +48 kör | ||
Ki | Bruno Senna | HRT-Cosworth | |||
Ki | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése