2010. június 23., szerda

Az új szabályokról

A Motorsport Világtanács genfi ülésén több a sportot érintő fontos kérdésben is döntést hozott.

Hivatalossá vált, hogy az FIA három évre szóló szerződést kötött a Pirellivel. Eszerint 2011-től az olasz gyár lesz a Forma-1 kizárólagos abroncsszállítója.
A monacoi Schumacher-Alonso előzés kapcsán pontot tettek a safety car utolsó körös szabályának végére. Amennyiben a mezőny a verseny utolsó körét a biztonsági autó mögött kezdi meg, a kockás zászlóig tilos az előzés, még akkor is, ha közben a safety car visszatér a boxba.
A Kanadában történtek után azt is szabályba foglalták, hogy az edzést követően üzemanyagminta-adás céljából minden autónak a saját erejéből kell visszatérnie a boxutcába, valamint az FIA minden pályán meghatároz majd egy maximum időt a le- és felvezető körökre vonatkozóan.

2011-től bevezetik a 107 százalékos szabályt. Tehát a versenyen csak az a pilóta indulhat, akinek az edzéseken teljesített leggyorsabb köre 107 százalékon belül van a Q1 legjobb idejéhez képest.
Az FIA – szintén a jövő évtől kezdődően – lehetővé teszi a pilótáknak az állítható hátsó szárny használatát. Az elemet a verseny során csak két megtett kör után lehet szabályozni, akkor, ha a pilóta értesül, hogy a vezérlőelektronika ezt lehetővé teszi. A rendszert csak akkor hozhatja működésbe egy versenyző, ha 1 másodpercen belül van az ellenfeléhez. A szárny azonnal visszaáll az eredeti helyzetébe, ahogyan a pilóta rátapos a fékre.
A következő idénytől a versenyautók minimum súlya 640 kg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése