2010. június 13., vasárnap

Kanadai Nagydíj

A délutáni futball-vb meccsei után igazi csemege volt ez az eseménydús Kanadai Nagydíj.
Zsinórban másodszorra aratott kettős győzelmet a McLaren, a Red Bullok hiába hajtottak, nem sikerült nyerő taktikát alkalmazniuk.

Már az előzetes találgatások is arról szóltak, hogy a keményebb abroncsokon rajtoló Red Bullok és Kubica mekkora előnyre tesz szert a rajtnál. Az edzéseken kiderült, hogy a szuperlágy abroncsok csak 6-7 körön keresztül nyújtanak megfelelő tapadást. Így aztán - mint ahogy a többi futamon is - a győzelem kulcsa a gumitaktika és a gumikímélés volt. Az első körökben még igazolódni látszott a kemény keverék előnye, hiszen Button és Sutil is szenvedett a lágy gumikkal, a brit pilótát Webber, a németet Schumacher előzte meg. A 6. körben így meg is kezdődtek a gumicserék, mindenkinek elfogyott a szuperlágy papucsa. Alonso ebben a bokszhullámban előzte meg Hamiltont, a Ferrari emberei gyors munkát végeztek, így a depó kijáratát a két pilóta együtt hagyta el, majd az első kanyarban a spanyol pozíciót tudott fogni. A két Red Bull a 14. körben jött ki új gumikért, de érdekes módon Vettelnek lágy verziót tettek fel a szerelők. Valószínűleg ezért is úszott el a versenye, habár egy ideig egészen jó tempót tudott futni vele. A legtöbbször Schumacher látogatta meg a szerelőit, háromszor cseréltek abroncsot a németnek (3 szett kemény, 1 szett szuperlágy keveréket használt el).
Összességében a keményebb keverékkel rajtolók jártak jobban, a Red Bullok nem tudtak előnyt szerezni a szuperlágyakkal (a dobogósok mint keményen startoltak).

A bíróknak elég sok dolguk volt a futamon. Először Petrovot sújtották egy áthajtásos büntetéssel, mert kiugrott a rajtnál, de az orosz kapott egy ráadást is, a startnál kicsúszásával de la Rosát tette ki a pálya szélére, amit szabálytalannak ítéltek meg. A verseny után határoznak Kubica büntetéséről, valamint Schumacher és Massa kakaskodásával kapcsolatban is. Előbbi esetnél komolyabb szankció is várható, a lengyel a bokszbejáratnál keresztezte elég veszélyesen Sutil útját (baleset nem történt). Míg az ex-csapattársak vélhetően versenybaleset következtében ütköztek össze, amit csak Massa első szárnya bánt.
A futamon ismét felvetődött a kiscsapatok lassúságának problémája, a lekörözések alkalmával többször gondot jelentettek az újoncok. (Alonsot mindkét McLarenes fiú az elengedések közben előzte meg.)

Izgalmas futamot láthattunk, sok csatával. Íme a végeredmény: (igaz még várnunk kell, hogy a versenybíróság átírja-e a befutók sorrendjét)

1.  Hamilton      McLaren-Mercedes           1h33:53.456
2. Button McLaren-Mercedes + 2.254
3. Alonso Ferrari + 9.214
4. Vettel Red Bull-Renault + 37.817
5. Webber Red Bull-Renault + 39.291
6. Rosberg Mercedes + 56.084
7. Kubica Renault + 57.300
8. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
9. Liuzzi Force India-Mercedes + 1 kör
10. Sutil Force India-Mercedes + 1 kör
11. Schumacher Mercedes + 1 kör
12. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
13. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1 kör
14. Barrichello Williams-Cosworth + 1 kör
15. Massa Ferrari + 1 kör
16. Kovalainen Lotus-Cosworth + 2 kör
17. Petrov Renault + 2 kör
18. Chandhok HRT-Cosworth + 4 kör
19. Di Grassi Virgin-Cosworth + 5 kör

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése