2010. november 11., csütörtök

A Red Bull világbajnoki címe számokban

Tömören
Red Bull az első 5 futamon csak a 4. helyen állt a konstruktőri tabellán, ám a Monacoi Nagydíjat követően (ez volt a csapat 2. kettős győzelme) átvették a vezetést. Nem tartott sokáig azonban a trónbitorlás, a következő, Török Nagydíj után 1 pontos lemaradással a McLaren mögé kerültek. A vezető pozíciót 4 újabb verseny elteltével, a Magyar Nagydíjon sikerült visszaszerezniük. Igaz, hogy a McLarennel még szoros csatában voltak (Belgiumot 1, Olaszországot 3 pontos előnnyel hagyták el), de a szingapúri futam után erősen megnövekedett az előnyük, így a britek már nem tudták befogni az energiaitalosokat. Végül 48 egységnyi fölénnyel szerezték meg a konstruktőrök világbajnoki címét a Brazil Nagydíjon.

Néhány plusz statisztika a Brazil Nagydíjig bezárólag. Pole pozíciók tekintetében nem meglepő, hogy a Red Bull kiemelkedőt nyújtott az idén. 14 alkalommal indulhatott valamelyik energiaitalos az élről (9-szer Vettel, 5-ször Webber), kétszer Ferrari, egy-egy alkalommal pedig a McLaren és a Williams startolt az első kockából. Ami a versenyen futott leggyorsabb körök versenyét illeti: 6 alkalommal a Red Bull, 5 nagydíjon a Ferrari, 5 futamon a McLaren, 2 versenyen pedig a Renault pilótái teljesítették a legjobb köridőt. Az utolsó verseny itt még számítani fog. Kettős győzelmek tekintetében a helyzet a következő: a Red Bull pilótái 4 (Malajzia, Monaco, Japán, Brazília), a McLaren pilótái 3 (Kína, Törökország, Kanada), a Ferrari pilótái pedig 2 alkalommal (Bahrein, Németország) szerezték meg az 1. és 2. helyet.

A legnehezebb feladat azonban még csak most következik a Red Bull számára….

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése