Kezdetben a gyárat amatőr versenyzők szponzorálására hozták létre. Legelső központja még Modena volt. Eleinte az Alfa Romeo versenyzőit készítették fel, mely olyan sikeres volt, hogy Enzo Ferrarit az Alfa 1938-ban kinevezte versenyrészlege vezetőjének. Később, mikor megtudta, hogy az Alfa az ő Scuderia csapatát be akarja olvasztani az Alfához, kilépett tőlük, és visszament saját csapatához.
Enzo Ferrari saját nevével 1940-től tervezett autókat. Mint ahogy sokan mások, a világháború idején a Ferrari is felhagyott a versenyekkel, ez idő alatt repülőgép alkatrészeket gyártott.
Jelenlegi központját, Maranellót 1943-ban kapta meg a gyár, amit egy évre a megnyitás után le is bombáztak. Újjáépíteni 1946-ra bírták.
1947-ben készült el az első közútra szánt Ferrari a 125S, melyben egy 1,5 literes V elrendezésű 12 hengeres motor volt. Létrehozásának legfőbb oka, hogy az eladott autók bevételéből a gyár az Enzo istállót akarta támogatni. Tervük sikerült is, mivel közútra szánt járműveik nagy sikert arattak. Ezt leginkább annak köszönhették, hogy autóik formatervét olyan neves tervezők készítették, mint Pininfarina, Bertone, Ghia és Touring.
Mivel a cég vezetője szenvedélyesen szerette az autósportot, így a gyár a Forma-1 legsikeresebb csapata lett, illetve az egyetlen olyan jelenleg is a Forma 1-ben szereplő csapat, amely már az első 1950. május 21-én megrendezett monacói nagydíjon is részt vett. Az Enzo Ferrarinak köszönhető csapat 1951. július 14-én szerezte meg első futamgyőzelmét, melyet az argentín José Froilan González bravúros vezetésének is köszönhetnek. Összesen 16 alkalommal nyerték meg a konstruktőri világbajnoki címet, illetve 15-ször az egyénit.
Hazainak volt tekinthető az imolai pálya, melyen Forma-1-es versenyeket 1981-től 2006-ig rendeztek. Mindössze 80 kilométerre található a pálya Maranellótól, melynek korábbi neve Autodromo Dino Ferrari volt, elnevezése Ferrari fiának nevéből származik.
2008-ban megújult a Ferrari gyár. Mindössze 10 éves projekt alapján készült el, aminek neve Formula Uomo (ember) lett, amit természetesen a Forma-1 után kapott. Az áta
Jelenleg a gyár a Fiat felügyelete alá tartozik, a többi híres olasz járművet gyártó Maserati, Alfa Romeo és Lancia gyárral együtt.
Forrás: italiaspeed.hu, wikipedia
Képek: t2.gstatic.com, t0.gstatic.com
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése